Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Byrtus Miroslav, Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Bugár, Jakub | |
dc.contributor.referee | Zeman Vladimír, Prof. Ing. DrSc. | |
dc.date.accepted | 2016-8-29 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T08:26:21Z | - |
dc.date.available | 2015-10-7 | |
dc.date.available | 2017-02-21T08:26:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-7-29 | |
dc.identifier | 67670 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/23601 | |
dc.description.abstract | Práce se věnuje problematice matematického modelování a výpočtové analýzy vibrací rotoru turbodmychadel. V teoretické části je odvozen komplexní linearizovaný matematický model rotoru turbodmychadla, který je uložen na kluzných ložiscích s plovoucími pouzdry. Pro zjištění základních dynamických vlastností rotoru turbodmychadla je provedena modální analýza a dále je zkoumána dynamická odezva vyvolaná zbytkovými nevývahami rotoru. Metodika výpočtového modelování a dynamické analýzy je aplikována na rotor turbodmychadla typu C12 českého výrobce ČZ, a.s. Implementace vytvořené metodiky modelování je provedena v prostředí MATLAB. | cs |
dc.format | 72 s. (100 697 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | turbodmychadlo | cs |
dc.subject | rotor | cs |
dc.subject | ložisko s plovoucími pouzdry | cs |
dc.subject | modální analýza | cs |
dc.subject | campbellův diagram | cs |
dc.subject | nevývaha | cs |
dc.title | Výpočtová analýza vibrací rotoru turbodmychadla | cs |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd | cs |
dc.thesis.degree-program | Počítačové modelování v inženýrství | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis is concerned with an issue of mathematical modelling and computational analysis of turbochargers vibration. In the theoretical part of the thesis, complex linearized mathematical model of a turbocharger rotor which is mounted on fluid-film bearings with floating rings, is derived. For investigation of elementary dynamic properties of the turbocharger rotor the modal analysis is performed and dynamic response to residual unbalances of the rotor is investigated. The derived methods of computational modelling and dynamic analysis are applied to the specific turbocharger type C12 produced by Czech company ČZ, a.s. Implementation of derived methods of modelling is performed using MATLAB. | en |
dc.subject.translated | turbocharger | en |
dc.subject.translated | rotor | en |
dc.subject.translated | fluid-film bearing | en |
dc.subject.translated | modal analysis | en |
dc.subject.translated | campbell diagram | en |
dc.subject.translated | unbalance | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KME) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Jakub Bugar_DP.pdf | Plný text práce | 2,61 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugar_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 378,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugar_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 264,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugar_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 574,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/23601
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.