Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorByrtus Miroslav, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorBugár, Jakub
dc.contributor.refereeZeman Vladimír, Prof. Ing. DrSc.
dc.date.accepted2016-8-29
dc.date.accessioned2017-02-21T08:26:21Z-
dc.date.available2015-10-7
dc.date.available2017-02-21T08:26:21Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-7-29
dc.identifier67670
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/23601
dc.description.abstractPráce se věnuje problematice matematického modelování a výpočtové analýzy vibrací rotoru turbodmychadel. V teoretické části je odvozen komplexní linearizovaný matematický model rotoru turbodmychadla, který je uložen na kluzných ložiscích s plovoucími pouzdry. Pro zjištění základních dynamických vlastností rotoru turbodmychadla je provedena modální analýza a dále je zkoumána dynamická odezva vyvolaná zbytkovými nevývahami rotoru. Metodika výpočtového modelování a dynamické analýzy je aplikována na rotor turbodmychadla typu C12 českého výrobce ČZ, a.s. Implementace vytvořené metodiky modelování je provedena v prostředí MATLAB.cs
dc.format72 s. (100 697 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectturbodmychadlocs
dc.subjectrotorcs
dc.subjectložisko s plovoucími pouzdrycs
dc.subjectmodální analýzacs
dc.subjectcampbellův diagramcs
dc.subjectnevývahacs
dc.titleVýpočtová analýza vibrací rotoru turbodmychadlacs
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is concerned with an issue of mathematical modelling and computational analysis of turbochargers vibration. In the theoretical part of the thesis, complex linearized mathematical model of a turbocharger rotor which is mounted on fluid-film bearings with floating rings, is derived. For investigation of elementary dynamic properties of the turbocharger rotor the modal analysis is performed and dynamic response to residual unbalances of the rotor is investigated. The derived methods of computational modelling and dynamic analysis are applied to the specific turbocharger type C12 produced by Czech company ČZ, a.s. Implementation of derived methods of modelling is performed using MATLAB.en
dc.subject.translatedturbochargeren
dc.subject.translatedrotoren
dc.subject.translatedfluid-film bearingen
dc.subject.translatedmodal analysisen
dc.subject.translatedcampbell diagramen
dc.subject.translatedunbalanceen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jakub Bugar_DP.pdfPlný text práce2,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bugar_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce378,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bugar_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce264,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bugar_oponent.pdfPosudek oponenta práce574,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23601

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.