Title: | Průřezové téma VMEGS v hodinách matematiky na 2. stupni ZŠ |
Other Titles: | VMEGS as a crosscutting theme in mathematics lessons |
Authors: | Lang, Martin |
Advisor: | Kašparová Martina, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24186 |
Keywords: | rámcový vzdělávací program;průřezová témata;vmegs;matematické úlohy;didaktické hry;aktivity v hodinách matematiky na zš |
Keywords in different language: | framework education programme;crosscutting themes;crosscutting theme vmegs;mathematical exercises;educational games;activities in mathematics lessons at primary school |
Abstract: | Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se postupně zabývá rámcovými vzdělávacími programy, průřezovými tématy a konkrétně průřezovým tématem VMEGS. V praktické části čtenář nalezne řadu matematických příkladů, pomocí kterých lze VMEGS realizovat. V poslední části je navržena matematická didaktická hra. |
Abstract in different language: | This thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses the framework education programmes, crosscutting themes and particulary crosscutting theme VMEGS. In the practical part the reader can find a lot of mathematical exercises, where VMEGS can be implemented. In the last part is suggested a mathematical educational game. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_PT VMEGS v hodinach matematiky na 2.stupni ZS_Martin LANG.pdf | Plný text práce | 7,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
hodnoceni_lang_fin.pdf | Posudek vedoucího práce | 38,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek diplomove prace Martina Langa.pdf | Posudek oponenta práce | 130,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lang protokol253.pdf | Průběh obhajoby práce | 205,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24186
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.