Title: GPS a jeho využití v hodinách matematiky
Other Titles: GPS in mathematics lessons
Authors: Reháková, Hana
Advisor: Kašparová Martina, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24187
Keywords: gps (navigační systém);geocaching;wherigo;terénní výuka;didaktické hry;aktivity v hodinách matematiky na zš;matematické úlohy
Keywords in different language: gps (navigation system);geocaching;wherigo;practical teaching;educational games;activities in mathematics lessons at primary school;mathematical exercises
Abstract: Diplomová práce se zabývá navigačním systémem GPS a představuje čtenáři možnosti využití tohoto systému ve školní výuce, především ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. V první části práce je stručně popsán princip GPS. Druhá část se věnuje GPS přijímačům z pohledu jejich využití ve výuce. Ve třetí části jsou uvedeny konkrétní úlohy a úkoly pro práci s GPS v hodinách matematiky.
Abstract in different language: This thesis focuses on a GPS navigation system and presents possible uses of this system in an education. Furthermore, this thesis investigates the use of this system in a second grade of primary school. In the first part is briefly described the functionality of the GPS. The second part looks at the GPS receivers from the educational point of view. The third part discusses the particular mathematical exercises for work with GPS in mathematics lessons.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_H._Rehakova.pdfPlný text práce8,1 MBAdobe PDFView/Open
hodnoceni_rehakova_fin.pdfPosudek vedoucího práce31,37 kBAdobe PDFView/Open
Oponentni posudek diplomove prace Hany Rehakove 16.pdfPosudek oponenta práce140,27 kBAdobe PDFView/Open
Rehakova protokol256.pdfPrůběh obhajoby práce180,28 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24187

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.