Title: | České blues v kontextu světového vývoje |
Other Titles: | Czech blues in the context of development of blues music in the world |
Authors: | Jílek, Jiří |
Advisor: | Kuhn Tomáš, Doc. Mgr. Ph.D. |
Referee: | Bezděk Jiří, Doc. MgA. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24210 |
Keywords: | blues;základní škola;česká republika;hudební skupiny;výuka |
Keywords in different language: | blues;primary school;czech republic;bands;activities;teaching |
Abstract: | Diplomová práce je orientována na hudební styl blues. Práce je členěna do čtyř velkých kapitol, v nichž popisuji vznik, vývoj hudebního stylu blues a jeho rozšíření do Evropy, respektive do dnešní České republiky. Rovněž se zabývám i problematikou blues ve výuce na druhém stupni základních škol. V závěru své práce představuji také návrhy hudebních cvičení souvisejících s blues. |
Abstract in different language: | This thesis focuses on the style of blues. It is divided into four chapters which describe the origin and the development of blues and its expansion into Europe, respectively into the Czech Republic. I also write about the issue of the blues in teaching at primary schools. In the conclusion I present some musical exercises which associate with the blues. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Jiri_Jilek.pdf | Plný text práce | 18,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Jilek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 889,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Jilek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 683,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Jilek_posudek.jpg | Průběh obhajoby práce | 208,52 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24210
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.