Název: Úroveň vypravěčských dovedností žáků 5. tříd základní školy
Další názvy: Level of narrative skills of pupils in 5th grade of elementary school
Autoři: Hachová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Suda Zdeněk, PhDr. CSc.
Oponent: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24244
Klíčová slova: slohový útvar;vypravování;obrázková osnova;kompozice;přímá řeč;přívlastky;slovesa;podstatná jména;citoslovce;frazeologismy;slovní zásoba
Klíčová slova v dalším jazyce: stylistic formation;recital;picture scheme;composition;direct speech;adjectives;verbs;nouns;interjections;phrases;vocabulary
Abstrakt: Má práce je zaměřená na výzkum úrovně vypravěčských dovedností žáků 5. ročníků ZŠ. Na počátku zkoumání jsem si stanovila pět hypotéz. První hypotéza předpokládala absenci dějového napětí ve vyprávěných příbězích. Výzkum tuto hypotézu potvrdil. Dále jsem se zabývala hypotézou, že užití přímé řeči bude méně časté než užití řeči nepřímé. Tato hypotéza nebyla potvrzena, stejně tak ani třetí hypotéza předpokládající problémy žáků s užíváním výstižných a významově přesných sloves. Čtvrtá hypotéza, že přívlastky shodné budou vyjádřené především zájmeny nebo číslovkami, nebyla rovněž potvrzena. V poslední hypotéze očekávám v žákovských vypravováních nežádoucí opakování stejných slov, což bylo výzkumem potvrzeno. Součástí mé diplomové práce je návrh cvičení a didaktických her především na rozvoj slovní zásoby.
Abstrakt v dalším jazyce: My thesis is focused on the research level of narrative skills of pupils in the 5th grade in elementary schools. At the beginning of my thesis, I set out five hypotheses. The first hypothesis presumed lack of narrative tension in the narrated stories. Research has confirmed this hypothesis. Then I dealt with the hypothesis that the use of direct speech will be less frequent than the use of indirect speech. This hypothesis has not been confirmed, nor did the third hypothesis presupposing problems of students with the use of concise and precise meaning of verbs. The fourth hypothesis that the attributes are expressed primarily pronouns or numerals, has also not been confirmed. In the last hypothesis I expect from junior narrative side repeating the same words. Recent research hypothesis was confirmed. Part of my thesis is to proposal exercises and educational games to expend the vocabulary.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Hachova.pdfPlný text práce953,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hachova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce43,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hachova_suda.pdfPosudek vedoucího práce180,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hachova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce73,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24244

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.