Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVejvodová Jana, PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorSzüllöová, Aneta
dc.contributor.refereeVaňková Jana, PhDr.
dc.date.accepted2016-5-27
dc.date.accessioned2017-02-21T09:45:44Z-
dc.date.available2015-2-17
dc.date.available2017-02-21T09:45:44Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-3-31
dc.identifier64932
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24264
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rozvojem slovní zásoby žáků 3. a 5. tříd a metodou reprodukce textu. Práce obsahuje dvě hlavní části: část teoretickou a část praktickou. První část je dále rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají ontogenezí řeči dítěte, sémantickým hlediskem ve vyučování českého jazyka, slovní zásobou a frazeologií. Výzkumná část diplomové práce je potom rozdělena do dvou částí. Experiment 1 zjišťuje úroveň aktivní slovní zásoby žáků 3. a 5. tříd na dvou základních školách. Dále také zkoumá, jaký vliv na rozvoj aktivní slovní zásoby mají následující faktory: školní ročník, pohlaví a způsob výuky. Experiment 2 ověřuje možnosti využití metody reprodukce textu i jako metody pro rozvoj slovní zásoby žáků prvního stupně ZŠ. Poslední část diplomové práce nabízí cvičení zaměřená na rozvoj slovní zásoby u žáků na 1. stupni ZŠ.cs
dc.format140 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectslovní zásobacs
dc.subjectaktivní slovní zásobacs
dc.subjectrozvoj slovní zásobycs
dc.subjectmetoda reprodukce textucs
dc.subjectsémantické hlediskocs
dc.subjectprvní stupeň zšcs
dc.titleRozvoj slovní zásoby žáků na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativePrimary School Pupils' Vocabulary Developmenten
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the development of the pupils´ vocabulary in 3rd and 5th classes and with the method of retelling the story (this is the method used in order to retell the text in the children's own words). The thesis has two main parts: the theoretical and the practical. The first part is further divided into four chapters, which deal with the child's development of speech, semantic aspect in teaching the Czech language, vocabulary and phraseology. The research part of the thesis is then divided into two parts, defined as experiment 1 and experiment 2. Experiment 1 determines the level of pupils´ active vocabulary in 3rd and 5th classes at two elementary schools. It also examines which of following factors impact on the development of active vocabulary: a school year, sex and mode of teaching. Experiment 2 validates the possibility of using the method of retelling as the method for developing the vocabulary of primary school pupils. The last part of the thesis offers exercises focusing on vocabulary development for primary school pupils.en
dc.subject.translatedvocabularyen
dc.subject.translatedactive vocabularyen
dc.subject.translatedvocabulary developmenten
dc.subject.translatedmethod of retelling the storyen
dc.subject.translatedsemantic aspecten
dc.subject.translatedprimary schoolen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce5,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
szulloova_vankova.pdfPosudek oponenta práce115,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
szulloova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce33,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
szulloova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce62,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24264

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.