Název: Reálie Francie a frankofonních zemí ve výuce FLE
Další názvy: French and Francophone culture and history in the teaching of FLE
Autoři: Velíková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Černíková Veronika, Mgr. Ph.D.
Oponent: Koláříková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24645
Klíčová slova: civilisation;française;francophone;l´enseignement;fle
Klíčová slova v dalším jazyce: culture;history;france;francophonie;teaching;french language
Abstrakt: Tato práce se zabývá reáliemi Francie a frankofonních zemí ve výuce francouzského jazyka jako cizího jazyka. Jejím cílem je vytvořit tematický plán a sérii čtyř listů se cvičeními a aktivitami na základě autentických materiálů, výzkumu učebnic používaných při výuce francouzského jazyka v Plzeňském kraji a porovnáním s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia. Práce je rozdělená do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se definicí reálií a frankofonie, metodami a metodologiemi, které jsou používány v didaktice francouzštiny, s důrazem na komunikativní přístup, autentickými materiály, rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia a tvořením cvičení. Praktická část nabízí výzkum učebnic francouzského jazyka používaných v Plzeňském kraji s hypotézami, tematický plán a sérii čtyř listů s aktivitami a cvičeními. Každý list se cvičeními je určen jednomu ročníku čtyřletého gymnázia nebo střední školy. Cvičení jsou vypracovány na základě autentických dokumentů a v závěru je uvedena kapitola, která uvádí výsledky ověřených cvičení studenty gymnázia kvůli jejich srozumitelnosti.
Abstrakt v dalším jazyce: Ce mémoire porte sur la civilisation française et francophone dans l´enseignement du FLE. Son objectif est d´observer des manuels du FLE et les comparer avec un plan officiel du Minist?re de l´enseignement. Puis, élaborer un plan thématique et des quatre affiches d´exercices concernant la civilisation de ce plan. Dans la partie théorique, on peut trouver les définitions de la civilisation et la francophonie, des méthodologies (méthodes) utilisées dans la didactique des langues étrang?res avec l´accent sur l´approche communicative, des civilisations définies dans RVP G, des documents authentiques (son rôle dans l´enseignement, des crit?res pour un choix d'un document authentique) et des exercices qui peuvent ?tre fabriqués pour l´enseignement du FLE. La partie pratique propose la recherche des manuels utilisés dans l´enseignement du FLE dans la région de Plzeň avec des hypoth?ses, un plan thématique et des affiches avec des exercices fondés sur des documents authentiques avec des résultats de la vérification de la compréhensibilité des affiches par des apprenants au lycée.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP, Velikova, La civilisation francaise et francophone.pdfPlný text práce526,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova oponent.PDFPosudek oponenta práce1,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce497,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova vedouci0001.PDFPosudek vedoucího práce1,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24645

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.