Název: Reálie Francie a frankofonních zemí ve výuce FLE
Další názvy: French and Francophone culture and history in the teaching of FLE
Autoři: Velíková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Černíková Veronika, Mgr. Ph.D.
Oponent: Koláříková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24650
Klíčová slova: reálie;francie;výuka;fle;frankofonie;francofonní země;autentické materiály;interkuturní přístup;cvičení;vyučování;plzeňský kraj;francouzština;francouzština jako cizí jazyk
Klíčová slova v dalším jazyce: life and institutions;culture and history;france;francophonie;fle;french as a foreign language;states francophones;authentic documents;intercultural approach;cultural studies;exercise;teaching;pilsen region;french
Abstrakt: Tato práce se zabývá reáliemi Francie a frankofonních zemí ve výuce francouzského jazyka jako cizího jazyka. Jejím cílem je ověřit, zda při výuce francouzského jazyka jsou respektovány nové tendence ve vyučování, zkoumat, jaká témata reálií jsou prezentována ve výuce francouzského jazyka a zda je přítomen i interkulturní přístup ve vyučování a vytvořit vlastní pracovní listy se cvičeními a aktivitami na základě práce s autentickými materiály se zahrnutím interkulturního přístupu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá definováním reálií Francie a frankofonních zemí, komunikativním přístupem, autentickými materiály a jeho využití při tvorbě cvičení reálií a interkulturním přístupem ve výuce francouzského jazyka. Praktická část nabízí analýzu reálií Francie a frankofonních zemí v učebnicích francouzského jazyka používaných v Plzeňském kraji, tematický plán výuky reálií a sérii čtyř pracovních listů s aktivitami a cvičeními. Každý list se cvičeními je určen jednomu ročníku čtyřletého gymnázia nebo střední školy. Cvičení jsou vypracována na základě autentických materiálů a v závěru je uvedena kapitola, která uvádí výsledky ověření srozumitelnosti cvičení studenty gymnázia.
Abstrakt v dalším jazyce: This dissertation deals with the culture and history of France and Francophone countries in the teaching of French as a foreign language (FLE). Its aim is to verify whether in the teaching of the French language there are respected new trends in teaching, to research, which topics of culture and history are presented in the teaching of the French language and if there is also presented intercultural approach in a teaching and to create own worksheets with exercises and activities based on the work with authentic documents and with the inclusion of an intercultural approach.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP, Velikova Jana, La civilisation francaise et francophone dans l´enseignement du FLE.pdfPlný text práce725,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova vedouci.pdfPosudek vedoucího práce552,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova oponent0001.PDFPosudek oponenta práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Velikova obhajoba0001.PDFPrůběh obhajoby práce426,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24650

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.