Title: | Porucha stereotypu chůze - hodnocení a terapie metodou Spiraldynamikregm |
Other Titles: | Walking stereotype disorders - survey and therapy by the method of Spiraldynamikregm |
Authors: | Müller, Michal |
Advisor: | Valešová, Monika |
Referee: | Firýtová, Rita |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2539 |
Keywords: | spirální stočení;prostor;polarita;impulzní centrum;vůdčí svaly;koordinační jednotky;stabilita;dynamika;aference;eference |
Keywords in different language: | spiral torsion;space;polarity;impulse center;leading muscles;coordinating units;stability;dynamics;afferents;efferents |
Abstract: | Práce zhodnotí a nabídne možnosti terapie pro poruchy, související se stereotypem chůze. Použití konceptu Spiraldynamik? naznačí možnosti práce s pacienty a alternativu hodnocení i terapie pro deficity spojené právě se statikou a dynamikou stoje a chůze. |
Abstract in different language: | This thesis will asses and offer treatment options for disorders associated with stereotype of walking. Using the concept Spiraldynamik? indicates the possibilty of working with patients and alternative evaluation and therapy for deficits associated with just the statics and dynamics of standing and walking. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Michal Muller.pdf | Plný text práce | 3,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Muller - posudek vedouciho prace.jpg | Posudek vedoucího práce | 992,23 kB | JPEG | View/Open |
Muller - oponentsky posudek.jpg | Posudek oponenta práce | 1,02 MB | JPEG | View/Open |
obhajoba.jpg | Průběh obhajoby práce | 802,38 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/2539
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.