Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLupták Burzová Petra, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorDvořáková, Tereza
dc.contributor.refereeHirt Tomáš, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2016-6-1
dc.date.accessioned2017-03-02T04:59:32Z
dc.date.available2015-9-3
dc.date.available2017-03-02T04:59:32Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-25
dc.identifier69421
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/25420
dc.description.abstractCílem práce je identifikovat, jaké bariéry musí na cestě za emancipací mladé marginalizované dívky překonat, potažmo odhalit případné důvody předčasného ukončení vzdělávací dráhy na střední škole nebo učilišti. Cílem je též problematizovat vztahy sociální nerovnosti, které vedou dívky k volbě alternativních či deviantních způsobů jednání, legálních i nelegálních, jež jim mají zajistit přístup k vzdělávání Též mě zajímalo, zda-li po úspěšném absolvování střední školy nebo učiliště dojde ke slibované sociální mobilitě a integraci ze strany společnosti. Bariérami, resp. dominantními strukturami je v této práci zamýšleno výchozí prostředí sociální exkluze, prostředí vzdělávání a directing systém. Studie je tedy postavena na třech výzkumných otázkách: 1. Jaké struktury identifikují jako determinující? 2. Co je konsekvencí střetu? 3. Jaké konkrétní alternativní/deviantní strategie dívky volí pro udržení se v sekundárním vzdělávacím proudu?cs
dc.format85 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsociální vyloučenícs
dc.subjectmarginalizacecs
dc.subjectchudobacs
dc.subjectdívkycs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectstrukturální bariérycs
dc.subjecthabituscs
dc.titleStruktury zamezující sekundárnímu vzdělávání sociálně vyloučených dívek.cs
dc.title.alternativeThe structures that stopped secondary education for socially excluded girlsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programAntropologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is present why socially excluded girls are failed in studying at high school. I try to light up mechanism, which stopped successfully finished their education. One of the main reasons is dominant structures, which I mean family, educational institution and local or state policy.en
dc.subject.translatedsocially exclusionen
dc.subject.translatedmarginalizationen
dc.subject.translatedpovertyen
dc.subject.translatedgirlsen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedhabitusen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Tereza Dvorakova_2016_fin.pdfPlný text práce1,39 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dvorakova_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dvorakova_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce1,35 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dvorakova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce529,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/25420

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.