Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorJežek Jan, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorKolovský, František
dc.contributor.refereeMartolos Jan, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2017-6-20
dc.date.accessioned2018-01-15T15:00:36Z-
dc.date.available2016-10-3-
dc.date.available2018-01-15T15:00:36Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-19
dc.identifier72518
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/26819
dc.description.abstractV posledních letech je k dispozici stále více dat vhodných jako podklad pro výpočet dopravních intenzit, ale softwarové nástroje pro tvorbu velkých modelů z těchto dat nejsou dostupné. Cílem této práce je analyzovat, navrhnout a otestovat implementaci transportních modelů ve škálovatelném paralelním výpočetním prostředí. Práce se především zaměřuje na odhad matice přepravních vztahů a na přidělování zátěže na síť. Vhodné paralelní algoritmy jsou popsány, vyhodnoceny a implementovány ve výpočetním prostředí typu MapReduce (pro tento účel je používán Apache Spark). Implementované metody jsou testovány na datech o různé velikosti. Výsledky těchto testů ukazují, že pomocí vyvinutého frameworku lze vytvořit velké modely (například model celé Evropy, který obsahuje milióny hran) v řádu desítek hodin.cs
dc.format52 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmap-reducecs
dc.subjectodhad matice přepravních vztahůcs
dc.subjectpřidělování zátěže na síťcs
dc.subjectdistribuované výpočetní prostředícs
dc.subjectapache sparkcs
dc.subjectintenzity dopravycs
dc.subjectparalelní výpočtycs
dc.titleModelování intenzity dopravy v paralelním výpočetním prostředícs
dc.title.alternativeTraffic Volume Modelling in Parallel Computing Environmenten
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programGeomatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedNowadays, a lot of transport-related data for a traffic modeling are available, but present software tools that can process such data volume and compute large models are still lacking. The aim of this thesis is to analyse, design and test an implementation of the transport models in the scalable parallel computing environment. More particularly, the work is primarily focused on the Origin-Destination matrix estimation and the traffic assignment, which are the essential parts for traffic volume modeling. Parallel algorithms that are suitable for such a problem are described, evaluated and implemented into the Map-Reduce computing model (Apache Spark is used for such a purpose). Implemented methods are tested on various-sized datasets and the test results are demonstrated . Experiments have shown, that the proposed solution is capable of processing a large-scale model (e.g. a model of whole Europe consisting of millions of edges) within a time frame of tens of hours.en
dc.subject.translatedmap-reduceen
dc.subject.translatedorigin-destination matrix estimationen
dc.subject.translatedtraffic assignmenten
dc.subject.translateddistributed environmenten
dc.subject.translatedapache sparken
dc.subject.translatedtraffic volumeen
dc.subject.translatedparallel computingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KGM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
MT_Kolovsky.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PV_Kolovsky_Frantisek.pdfPosudek vedoucího práce512,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PO_Kolovsky_Frantisek.pdfPosudek oponenta práce632,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolovsky Frantisek.pdfPrůběh obhajoby práce178,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26819

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.