Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFirýtová Rita, Mgr.
dc.contributor.authorDlabáčková, Anna
dc.contributor.refereeBlahovcová Olga, Mgr.
dc.date.accepted2017-6-20
dc.date.accessioned2018-01-15T15:01:33Z-
dc.date.available2015-1-31
dc.date.available2018-01-15T15:01:33Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-3-31
dc.identifier66272
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/26996
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřená na diagnózu Aspergerův syndrom a jeho terapeutické ovlivnění zejména z pohledu ergoterapeuta. Obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část uvádí popis Aspergerova syndromu, jeho historii, příčiny, projevy a diagnostiku. Dále uvádí popis typů Aspergerova syndromu a možnosti léčby se zaměřením na ergoterapeutické intervence. V praktické části jsou stanoveny tři hypotézy a zpracovány tři kazuistické studie. Druhou část tvoří dotazníkové šetření vztahující se ke třetí hypotéze. Výsledky bylo zjištěno, že nácviky sociálních dovedností jsou přínosné pro osoby s AS v každém věku. Pomáhají zvládnout běžné denní situace, ve kterých si dříve nevěděli rady nebo reagovali neadekvátně. U dětí navíc přispívají k redukci stresu a psychického napětí. Ergoterapeutické metody podporují větší samostatnost klienta v IADL - pomocí prvků strukturovaného učení lze dosáhnout větší soběstačnosti.cs
dc.format67 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectergoterapiecs
dc.subjectaspergerův syndromcs
dc.subjectnácviky sociálních dovednostícs
dc.subjectinstrumentální všední denní činnostics
dc.titleMožnosti ergoterapie u osob s Aspergerovým syndromemcs
dc.title.alternativeOption's of Occupational Therapy in Persons with Asperger's Syndromeen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta zdravotnických studiícs
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on the diagnosis of Asperger's Syndrome and its therapeutic influence especially from the perspective of Occupational Therapist. The thesis is devided into two parts - theoretical and practical. The teoretical part deals with Asperger's Syndrome, its history, causes, symptoms and diagnostics. Further it gives a description of types of Asperger's Syndrome and options of treatment options focusing on occupational therapy interventions. There are stated three hypothesis and there are processed three case reptorts in the practical part. The second part consist of survey relating to the third hypothesis. Each hypothesis were confirmed. Using the results it has been found, that social skills training are beneficial for people with AS of all ages. The training helps them cope with everyday situations, in which they didn't know how to behave or they responded inadequately. It also contributes to the reduction of children's stress. Occupational therapy methods support clients to be more indenpendent in IADL - using the elements off structured learning they can achieve greater self-sufficiency.en
dc.subject.translatedoccupational therapyen
dc.subject.translatedasperger's syndromeen
dc.subject.translatedtraining of social skillsen
dc.subject.translatediadlen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Dlabackova.pdfPlný text práce899,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dlabackova - oponentsky posudek BP.pdfPosudek oponenta práce140,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dlabackova - posudek vedouci prace.pdfPosudek vedoucího práce136,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dlabackova_0.pdfPrůběh obhajoby práce481,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26996

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.