Název: Připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU na koncept inkluzivního vzdělávání
Další názvy: The readiness of upcoming graduates of the Faculty of Education University of West Bohemia for the concept of inclusive education.
Autoři: Steinbergerová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27752
Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání;podpůrná opatření;speciální vzdělávací potřeby;učitelství pro 1. stupeň zš;učitelství pro mateřské školy;vzdělávání pedagogů
Klíčová slova v dalším jazyce: inclusive education;supportive measures;special educational needs;teaching for first grade of primary school;teacher training for nursery schools;training of teachers
Abstrakt: Hlavním cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU na koncept inkluzivního vzdělávání. Konkrétně nám šlo o to, zjistit, zda mají základní znalosti o tomto pojmu a zda jsou připraveni na tento typ vzdělávání po absolvování studia na fakultě. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme se zabývali vymezením stěžejných pojmů souvisejících s inkluzivním vzděláváním. Poskytli jsme charakteristiku dvou studijních oborů na Fakultě pedagogické ZČU. V praktické části jsme pomocí kvantitativního výzkumného šetření zjistili připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU. Budoucí absolventi byli zároveň zvoleni jako zkoumaný vzorek. Otázky zvolené v dotazníku a rozhovoru nás dovedly k naplnění hlavního výzkumného cíle.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of this thesis was to find out the readiness of the future graduates of the Faculty of Education of University of West Bohemia (UWB) to the concept of inclusive education. Specifically, we were going to find out whether they have basic knowledge about this concept and whether they are ready for this type of education after graduating from the faculty. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, we dealt with the definition of key concepts related to inclusive education. We have provided the characteristics of two fields of study at the Faculty of Education of UWB. In the practical part, we have found the readiness of future graduates of the Faculty of Education of UWB using a mix method research. As a research sample we selected future graduates. The questions chosen in the questionnaire and interview led us to fulfilling the main research aim.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Tichackova_finalni.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichactova OP054.pdfPosudek vedoucího práce324,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichackova OP042.pdfPosudek oponenta práce203,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichackova O064.pdfPrůběh obhajoby práce46,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27752

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.