Title: Připravenost škol k inkluzivnímu vzdělávání pohledem pedagogických pracovníků vybraných základních škol v okrese Cheb
Other Titles: The readiness of Schools for Inclusive Education from the Perspective of Teachers and Other School Staff in district Cheb
Authors: Valentová, Jitka
Advisor: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27754
Keywords: inkluze;pedagogika;žák;pedagog;vzdělávání;škola;výzkum
Keywords in different language: inclusion;pedagogy;disciple;pedagogue;school;research
Abstract: Výzkum diplomové práce byl zaměřený na připravenost škol k inkluzivnímu vzdělávání pohledem pedagogických pracovníků vybraných škol v okrese Cheb. Co je to inkluze a inkluzivní vzdělávání, o hlavních aktérech a cílech inkluzivní edukace. Je probrána osobnost pedagoga a poradenské služby v ČR. Další specifika inkluzivního a integrativního vzdělávání v ČR. Vypracování individuálního vzdělávacího plánu a jeho náležitosti a přínos. Práce obsahuje možnosti vzdělávání pedagogických pracovníků, jejich další vzdělávání a možnosti získávání informací. Zaměřuje se na komponenty inkluzivní pedagogiky, zejména etický, profesní, sociologický komponent a další. Také zahrnuje specifika vzdělávání žáků s různým postižením, jejich možnosti vzdělávání a podmínky pro vzdělávání.
Abstract in different language: My research work is focused on the preparedness of schools for inklusive education from the point of view of teachers from selected schools in the Cheb district. The thesis describes inclusion and inklusive education its main actors and its goals. Personality of a teacher as well as counseling services in the Czech Republic have been discussed. Other specifics of inklusive and integrative education in the Czech Republic are given. An individual educational plan, its requirements and benefits has been elaborated. The thesis describes the possibilities of continuing education of pedagogice staff and the ways of obtaining information. It focuses on the components of inclusive pedagogy, in particual on the ethical, professional, sociological and other components. It also includes the specifics of education of pupils with different disabilities, their educational opportunities and the conditions of education.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMOVA PRA CE Jitka Valentova 2017.pdf2,02 MBAdobe PDFView/Open
Valentova VP061.pdfPosudek vedoucího práce329,1 kBAdobe PDFView/Open
Valentova OP045.pdfPosudek oponenta práce324,61 kBAdobe PDFView/Open
Valentova O060.pdfPrůběh obhajoby práce28,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/27754

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.