Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPrůcha-Wittmann Julia, Mgr. B. A.
dc.contributor.authorKučera, Lukáš
dc.date.accepted2017-9-13
dc.date.accessioned2018-01-15T15:06:23Z-
dc.date.available2016-1-21
dc.date.available2018-01-15T15:06:23Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-6-30
dc.identifier68847
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28018
dc.description.abstractPrvní 2 kapitoly tvoří teoretickou část. První kapitola je věnována didaktickému hledisku. Nejprve je všeobecně představena didaktika. Poté jsou v této oblasti zaznamenány hudba a písně. Kromě toho je píseň zobrazena také jako motivační prostředek a prostředek k dosažení nějakého cíle. Dále jsou charakterizovány jazykové dovednosti a prostředky. Následovně jsou předloženy odlišné didaktické formy cvičení, které lze využít při práci s písněmi. Druhá kapitola charakterizuje učebnice, představuje jejich formy, funkce, stavbu, jazykové úrovně, poukazuje na odlišnosti oproti učebním materiálům a předkládá kritéria, která hrají roli při jejich výběru, kritice, analýze a posudku. Na závěr kapitoly je krátce pojednáno o rytmu. Praktická část je složena ze dvou kapitol. První podkapitola se zabývá výzkumem. Je popsána nejen metodika výzkumu, tedy dotazník, ale také jeho průběh, který je doplněn analýzou učebnic "Pingpong neu" a praktickou realizací jedné písně. Následně je výzkum vyhodnocen. Výsledky jsou znázorněny pomocí grafů. Druhá část praxe je zaměřena na přípravy pro práci s písněmi, které jsou doplněny různými aktivitami a úkoly, a analýzu písní z vybraných učebnic pro základní a střední školy.cs
dc.format94 s. (234 962 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecthudbacs
dc.subjectpíseňcs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectjazykové dovednostics
dc.subjectjazykové prostředkycs
dc.subjectučebnicecs
dc.subjectjazyková úroveňcs
dc.subjectkritikacs
dc.subjectposudekcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectrytmuscs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectdidaktická přípravacs
dc.titleHudební elementy v učebnicích pro základní a střední školycs
dc.title.alternativeMusical elements in course books for basic and high schoolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe first two chapters are theoretical part. The first chapter is devoted to didactic point of view. First, didactics is generally presented. Once in this area music and songs are recorded. In addition, the song is appeared as a motivational tool and a means to achieve a goal. Furthermore, linguistic skills and resources are characterized. The different didactic forms of exercis ensue, that can be used, when it is working with songs. The second chapter describes course books, their forms und functions, points to differences, which play the part at their choice, critique, analysis and opinion. The end of the theoretical part deals with a rhythm. The practical part consists of two chapters. The first subchapter deals with the research. It describes not only the research methodology, a questionnaire, but also its course, which is complemented by an analysis of textbooks "Pingpong neu" and a practical realization of one song. Subsequently, the research is evaluated. The results are shown in graphs. The second part of the practice is focused on preparing for a job with the songs, which are complemented by a variety of activities and tasks, and on an analysis of the songs of chosen course books for basic and high schools.en
dc.subject.translatedmusicen
dc.subject.translatedsongen
dc.subject.translateddidacticsen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedlinguistic skillsen
dc.subject.translatedlinguistic resourcesen
dc.subject.translatedcourse booken
dc.subject.translatedlanguage levelsen
dc.subject.translatedcritiqueen
dc.subject.translatedopinionen
dc.subject.translatedanalysisen
dc.subject.translatedrhythmen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translatedquestionnaireen
dc.subject.translateddidactic preparingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomarbeit - neu.pdfPlný text práce1,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kucera_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kucera_op.pdfPosudek oponenta práce1,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kucera_obh.pdfPrůběh obhajoby práce247,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28018

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.