Název: Identita hráčů e-sport v rámci kompetitivního týmu
Další názvy: The identity of e-sport players within competitive team
Autoři: Hrkalová, Valentýna
Vedoucí práce/školitel: Šlehoferová Tereza, PhDr. Ph.D.
Oponent: Sosna Daniel, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28437
Klíčová slova: identita;sport;sportovní tým;on-line hra;virtuální svět;esport;týmová identita;kolektivní identita;league of legends
Klíčová slova v dalším jazyce: identity;sport;sport team;on-line game;virtual world;esport;team identity;collective identity;league of legends
Abstrakt: Tato práce se zabývá identitou kompetitivního týmu eSport, ve kterém členové vnímají hru League of Legends více než jen jako volnočasovou aktivitu. Hraní v týmovém prostředí formuje nové sociální vztahy a interakce a je tak i důležitou součástí jedincova každodenního života. Práce si klade za cíl zjistit a porozumět tomu, jak se utváří a jaká je identita hráčů v eSport týmu. Konkrétněji i vymezit, za jakých okolností se sami hráči vidí jako členové týmu a identifikují se s ním. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a teorie týkající se především identity, sportu a virtuality, které jsou následně aplikovány v analytické části, jejímž základem jsou polo-strukturované rozhovory.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis discusses the identity of a competitive eSport team, in which its members play League of Legends in a more serious way, than just as a leisure activity. Playing in a team environment forms new social relations and interactions, therefore it is an important part of individual's everyday life. The aim of this thesis is to discover and understand how identity of eSport players is formed. More specifically, it aims to find out in what occasions players perceive themselves as members of the team and identify themselves with it. The theoretical part of this thesis is focused on defining fundamental concepts and theories primarily concerning identity, sport and virtuality. These are then applied in the analytical part, which is based on semistructured interviews.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hrkalova_Valentyna_DP_2017.pdfPlný text práce992,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hrkalova_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce1,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hrkalova_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hrkalova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce554,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28437

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.