Název: Možnosti autodiagnostiky učitele v pedagogické praxi
Další názvy: The Options of Teacher's Self-Evaluation in Pedagogical Praxis
Autoři: Kostelníková, Marcela
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28571
Klíčová slova: autodiagnostika;pedagogická psychologie;sebereflexe;hrabal;pavelková;holeček;motivace;píle;nadání;postoje
Klíčová slova v dalším jazyce: self-evaluation;pedagogical psychology;self-reflection;hrabal;pavelkova;holecek;motivation;diligence;talent;attitudes
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi autodiagnostiky učitele v pedagogické praxi. V první části jsou zpracována teoretická východiska práce. Nejprve je pojednáno o pojmu učitel a o jeho kvalitách. Následuje pasáž věnovaná tématu autodiagnostiky, kde se mimo jiné zabýváme i sebereflexí v pregraduálním vzdělávání. Následuje analýza dvou přístupů, které jsou v současné době v oblasti autodiagnostiky učitelů využívány. Jedná se o koncepci Hrabala a Pavelkové a koncepci Václava Holečka. Teoretickou část uzavírá kapitola hodnocení a motivace, které jsou pro kvalitní vzdělávání stěžejní. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden ve dvou třídách SOŠ v součinnosti s jejich dvěma učitelkami. Předměty, v rámci kterých byly zadány dotazníky zkoumající postoje, nadání, píli a motivaci studentů, byly Německý jazyk a Psychologie a komunikace. Vyhodnocené dotazníky byly rozebrány v rozhovoru s učitelkami, které provedly sebereflexi. Následně byla data vyhodnocena a zpracována do podoby kategoriální analýzy.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with possibilities of teacher´s self-evaluation in the pedagogical practise. Theoretical knowledges are based in the first part of this thesis. At first is described teacher as a term and his qualities. Next part deals with the topic of the self-evaluation, and also includes self-reflection in the undergraduate education. The analysis of two common self-evaluation concepts follows. Those are Hrabal and Pavelkova´s conception and the conception of Holecek. Chapter of evaluation and motivation concludes the theoretical part, because of their importance for the educational process. The practical part contained research that was conducted in two vocational school classes with participation of their teachers. Our research examined attitudes, talent, diligence and motivation of students in subjects German language and Psychology and communication through questionnaires. The results were discussed in separate interviews with the teachers that led to their self-reflection. The data were evaluated and processed into the categorial analysis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Kostelnikova Marcela.pdfPlný text práce1,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kostelnikova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce416,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kostelnikova - oponent.pdfPosudek oponenta práce515,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kostelnikova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce82,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28571

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.