Název: Zadání výtvarných úkolů jako předurčení vzdělávacího potenciálu
Další názvy: Instructions of Visual Tasks as Predestination of Educational Potential
Autoři: Jandová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28668
Klíčová slova: výtvarná výchova;rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání;obecná didaktika;oborová didaktika;akční výzkum;vzdělávací obsah;vzdělávací cíl;učební úloha
Klíčová slova v dalším jazyce: fine arts;framework education programme for elementary education;teaching methodology;fine arts teaching methodology;qualitative research;action research;content and objectives;instructions
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá současnou problematikou didaktické transformace vzdělávacího obsahu, konkrétně formulací zadání výtvarných činností uvnitř edukačního procesu na 2. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V rámci první části jsou objasněna teoretická východiska práce. Jedná se především o vymezení pojmů obsah, cíl a učební úloha v rovině obecné a oborové didaktiky. Empirická část se soustředí na formulaci zadání výtvarných úkolů, jejího potenciálu a konkrétním činnostem žáků, jež tato formulace zakládá. Rovněž obsahuje akční výzkum, metodu, jež se zabývá zlepšováním pedagogické praxe.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with current issues of content and its methodological transformation. It focuses especially on school subject of Fine Arts and on providing proper instructions inside of teaching process in upper primary school of Czech educational system. Work is divided into two main sections - theoretical and empirical. The first part covers theoretical basis for the whole work. Those are primarily clarifying the term content, objectives, and tasks with their instructions, in the field of both fine art and general methodology. The empirical part focuses on process of giving instructions, their relationship to lesson objectives, and concrete students activities which this formulation forms. It also contains action research, the method, which deals with the issue of improvements inside the teaching process.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
FINAL3 .pdfPlný text práce3,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Jandova Tereza_2017.pdfPrůběh obhajoby práce433,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Jandova Tereza_vedouci_Uhl Skrivanova_2017.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Jandova Tereza_oponent_Slavik_2017.pdfPosudek oponenta práce1,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28668

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.