Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLašová Václava, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorKalina, Tomáš
dc.contributor.refereeKrystek Jan, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2017-6-19
dc.date.accessioned2018-01-15T15:11:22Z
dc.date.available2016-9-19
dc.date.available2018-01-15T15:11:22Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-6-2
dc.identifier72393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28909
dc.description.abstractPráce se zabývá návrhem metodiky predikce pevnosti lepených spojů kompozitních materiálů s kovy. Metodika byla následně aplikována na reálný díl - kompozitní přítlačné křídlo vozu Audi R8, do kterého je vlepován insert ze slitiny hliníku. V rámci aplikace metodiky bylo provedeno experimentální testování na standardizovaných vzorcích dle norem ASTM, pro zjištění mechanických parametrů lepidla v adhezi i kohezi. Po analýze současného stavu byla na základě výsledků z numerických simulací (kohezivního modelu) a technicko-ekonomického hodnocení navržených povrchových úprav provedena optimalizace lepeného spoje, která vedla k úspoře nákladů na lepený spoj.cs
dc.format80 s. (101 300 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectlepený spojcs
dc.subjectadhezecs
dc.subjectkohezecs
dc.subjectpredikce pevnostics
dc.subjectkohezivní modelcs
dc.subjectmkpcs
dc.subjectmetodikacs
dc.subjectdcbcs
dc.subjectenfcs
dc.subjectmódy porušení i a iics
dc.subjectdp490cs
dc.subjecten-aw-7075cs
dc.subjectsklolaminátcs
dc.subjectuhlíkový kompozitcs
dc.titleKonstrukce lepených spojů kompozitních materiálůcs
dc.title.alternativeDesigning of bonded joints composite materialsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojnícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with a proposal of methodology prediction of the strength of bonded composite materials with metals. The methodology was applied on a real part - the composite spoiler of Audi R8 car from which the insert of alluminium alloy was pulled out. In the application of methodology, experimental testing was performed on standardized samples according to ASTM standards, for detection of mechanical properties of adhesive in adhesion and cohesion. After the analysis of the current state the optimalization of adhesive joint was done based on results of numerical simulations (cohesive model) and on technical-economical evaluation of proposed surface treatments, which led to cost savings for the adhesive joint.en
dc.subject.translatedadhesive jointen
dc.subject.translatedadhesionen
dc.subject.translatedcohesionen
dc.subject.translatedprediction of strengthen
dc.subject.translatedcohesive modelen
dc.subject.translatedfemen
dc.subject.translatedmethodologyen
dc.subject.translateddcben
dc.subject.translatedenfen
dc.subject.translatedfailure mode i and iien
dc.subject.translateddp490en
dc.subject.translateden-aw-7075en
dc.subject.translatedmetalen
dc.subject.translatedfiberglassen
dc.subject.translatedcarbon fiber compositeen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
__DP-KALINA_Tomas-2017_FINAL.pdfPlný text práce18,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalina_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce650,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalina_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce906,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalina.pdfPrůběh obhajoby práce268,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28909

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.