Název: Komuinikace CSR aktivit: CSR reporting
Další názvy: Communication about corporate social responsibility (CSR): CSR reporting
Autoři: Kutlák, Jiří
Taušl Procházková, Petra
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2017, č. 2, s. 63-74.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://hdl.handle.net/11025/29150
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: společenská odpovědnost firem;reporting;standard
Klíčová slova v dalším jazyce: corporate social responsibility;reporting;standard
Abstrakt v dalším jazyce: This paper focuse on CSR reporting. The aim of this paper is to discuss several aspects influencing the CSR reporting in details and get more precisely information regarding CSR reporting topic in general. Firstly, there is a theoretical part aimed at general explanation of CSR issues such as definition, arguments for and against CSR and CSR reporting. In the next part, particular aspects which influence CSR reporting are discussed. The analysis is conducted on basis of important research papers, studies and standards available in the discussed research area. The results of the analysis indicate not only past and current level of knowledge in CSR reporting, but also the future trends. The paper contributes to research stream in the CSR communication, more precisely reporting, and indicate future steps for authors ‘further research.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (FEK)
Číslo 2 (2017)
Číslo 2 (2017)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kutlak.pdfPlný text298,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29150

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.