Název: Accelerating radiosity on GPUs
Autoři: Shcherbakov, Alexandr
Frolov, Vladimir
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2017: full papers proceedings: 25th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 99-105.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2017/!!_CSRN-2701.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29550
ISBN: 978-80-86943-44-2
ISSN: 2464–4617 (print)
2464–4625 (CD-ROM)
Klíčová slova: globální osvětlení;radiiozita;aplikace v reálném čase
Klíčová slova v dalším jazyce: global illumination;radiosity;real-time applications
Abstrakt: We propose a novel approach to implement radiosity on GPU with specific optimizations via form-factor matrix transformations. The proposed transformations enable to reduce the amount of computations for multiple-bounce global illumination and apply DXT compression (with subsequent hardware decompression when reading formfactors on GPU). Our implementation is 10 times faster running and requires 3 times less memory than the naive radiosity GPU implementation.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2017: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Shcherbakov.pdfPlný text4,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29550

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.