Název: Min-max mipmaps for efficient 2D occlusion culling
Autoři: Scheckel, Simon
Kolb, Andreas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2016: poster papers proceedings: 24th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 13-16.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2016/!!_CSRN-2603.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29583
ISBN: 978-80-86943-59-6
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: 2D obrázek;generování obrazu;textury;vyrovnávací paměť rámců;mipmapy
Klíčová slova v dalším jazyce: 2D picture;image generation;textures;framebuffer;mipmaps
Abstrakt: 3D culling techniques are well established to improve rendering performance, but cannot be applied to 2D games in which the scene is composed of partially transparent textures in a known layer arrangement. Commonly, 2D rendering is achieved in a simple back-to-front blending scheme. This paper discusses options to realize 2D occlusion culling techniques using standard OpenGL functionalities, and introduces a novel 2D culling technique based on min-max mipmaps. We evaluate the performance of the different techniques for different scenarios.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2016: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Scheckel.pdfPlný text4,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29583

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.