Název: Θεωρητικέσ προσεγγίσεισ τησ συμβολήσ τησ τέχνησ στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα
Další názvy: Teoretické přístupy k zahrnutí umění do školního vzdělávacího programu
Autoři: Tsakoumagkou, Pinelopi
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2018: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 22.5.–23.5. 2018 Vienna House Easy Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, s. 46. ISBN 978-80-261-0793-4.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://www.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/ot2018-abstracts.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29869
http://files.olympiadatechniky.cz/ot2018-abstracts.pdf
ISBN: 978-80-261-0793-4
Klíčová slova: umění;umělecká výchova;transformativní vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: art;art education;transformative learning
Abstrakt v dalším jazyce: Η τέχνη, και ειδικότερα η καλλιτεχνική αγωγή, αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης. Στις μέρες μας, η ενασχόληση με την τέχνη φαίνεται να καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος, ενσωματώνοντας τις νέες τεχνολογίες, και αποτελώντας ένα από τα βασικότερα εργαλεία της μετασχηματίζουσας μάθησης. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη συμβολή της τέχνης στην προσωπική και κοινωνική εξέλιξη, στην συναισθηματική και αισθητική αγωγή, καθώς και στην ανθρώπινη έκφραση. Παρουσιάζονται πιθανές προσεγγίσεις χρήσης και αξιοποίησης της τέχνης, αλλά και θεωρίες που έχουν επηρεάσει την ένταξη της τέχνης στην εκπαίδευση. Tα ευρήματα επιβεβαιώνουν τις μελέτες των ερευνών και καταδεικνύουν την αναγκαιότητα της αξιοποίησης της τέχνης στην εκπαίδευση.
Art, especially arts education, constitutes an integral part of education. Nowadays, engaging in art seems to take on increasing ground, incorporating innovative technologies, and being one of the key tools of transformative learning. This paper examines the contribution of art to personal and social development, emotional and aesthetic education, as well as to human expression. Possible approaches at school level are presented, concerning the use and exploitation of art, in addition to theories that have influenced the integration of art into the core of the educational act. The findings confirm the research studies on the field and demonstrate the necessity of incorporating art in the educational process.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2018
Olympiáda techniky Plzeň 2018

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tsakoumagkou.pdfPlný text352,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29899

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.