Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy / Department of Mathematics, Physics and Technical Education

Zobrazit statistiky

Kolekce


Poslední příspěvky

Honzíková, Jarmila , Fadrhonc, Jan
Aktivity a popularizační činnost v oblasti technického vzdělávání v kontextu výběru oboru střední školy

The presented article deals with the level and the character of popularization of technical fields and its influence on pupils of elementary schools while choosing their career. The current situation of technical education popularization was analyzed by the research survey on different ...

Batková, Dominika , Frank, Jan , Pěchoučková, Šárka
Matematická soutěž na 1. stupni základní školy

One of the ways to motivate pupils to study mathematics is a mathematical competition. A six-wheeled competition called "Walking Through the Czech Republic" was prepared for 3rd year pupils. Participation in this competition was voluntary and competition was intended for home prepa...

Kohout, Jiří , Mollerová, Marie , Masopust, Pavel , Feřt, Lukáš
Stanovení kritických míst ve výuce fyziky na ZŠ na základě multikriteriálního přístupu a možnosti jejich překonání

The presented study introduces complex empirical study aiming to identify critical spots of physics curriculum in the 6th and 7th grade in lower-secondary schools. It is based on the philosophical-methodological background involving hierarchy of physical concepts in the context of entity (in...

Kohout, Jiří , Mollerová, Marie , Masopust, Pavel , Feřt, Lukáš , Kéhar, Ota , Slavík, Jan
Kritická místa ve výuce fyziky na ZŠ: úvod do problematiky a možnosti výzkumu

The presented theoretical study represents an introduction into the topic of critical spots of physics curriculum in lower- secondary schools. The philosophical-methodological background of planned empirical research is provided and discus...

Pěchoučková, Šárka
Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel

A laboratory experiment was carried out with the same sample of first-year and subsequently second-year learners with the objective to discover strategies used by first-year learners during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 9 and 11 and by second-year learners ...