Title: | Využití počítačové simulace v řešení vybraných Appoloniových a Pappových úloh |
Other Titles: | Using computer simulation to solve selected apollonius’ and pappus’ problems |
Authors: | Frank, Jan |
Citation: | ISVK FPE 2018: Sborník příspěvků 8. Interdisciplinární studentské vědecké konference doktorandů FPE: 20. června 2018 Plzeň, Česká Republika, s. 10-23. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/30895 |
ISBN: | 978-80-261-0828-3 |
Keywords: | počítačová simulace;kognitivní technologie;GeoGebra;badatelský přístup;Apolloniovy úlohy;Pappovy úlohy |
Keywords in different language: | computer simulation;cognitive technology;GeoGebra;research approach;Apollonius’ problems;Pappus’ problems |
Abstract: | Programy dynamické geometrie, jakým je například GeoGebra, představují ideální možnost aplikace kognitivních technologií v hodinách matematiky na základních a středních školách. Učiteli dávají možnost využít badatelský přístup k vyučování a řešit klasické matematické problémy inovativním způsobem s využitím moderních počítačových technologií. Příspěvek je věnován simulačním možnostem programu GeoGebra aktuální verze 6.0 v kontextu školské geometrie a využití počítačové simulace při řešení vybraných Apolloniových a Pappových úloh. |
Abstract in different language: | The software of dynamic geometry GeoGebra is an ideal means of using cognitive technology in mathematics lessons at elementary and secondary schools. Teachers can use the research approach to teaching and can solve classical mathematical problems in an innovative way using modern computer technologies. The paper is devoted to simulation possibilities of software GeoGebra current version 6.0 in the context of geometry at school level and the use of computer simulation to solve selected Apollonius’ and Pappus’ problems. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | ISVK FPE 2018 ISVK FPE 2018 |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/30895
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.