Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKepka, Miloslav
dc.contributor.authorKepka, Miloslav
dc.contributor.authorTittel, Jan
dc.date.accessioned2019-03-04T11:50:37Z-
dc.date.available2019-03-04T11:50:37Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKEPKA, M., KEPKA, M., TITTEL, J. Parametric study of the potential of application of high-strength steels to increasing the service fatigue life of vehicle structures. In Conference Proceeding. Philadelphia: Institute of Physics Publishing, 2018. s. 1-6. ISSN 1757-8981.en
dc.identifier.issn1757-8981
dc.identifier.uri2-s2.0-85059378647
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31172
dc.description.abstractTento článek zdůrazňuje hlavní dopady technologie HFMI na zvýšení únavové odolnosti a prodloužení únavové životnosti spojů a součástí svařovaných jak z běžných, tak z vysoce pevných ocelí. Parametrické výpočty přípustných napětí vybraného konstrukčního detailu jsou provedeny za předpokladu jeho aplikace v konstrukci autobusu, která je při skutečném provozu vystavena náhodnému zatížení.cs
dc.format6 s.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherInstitute of Physics Publishingen
dc.relation.ispartofseriesConference Proceedingen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© Institute of Physics Publishingen
dc.subjectVysokopevnostní ocelcs
dc.titleParametric study of the potential of application of high-strength steels to increasing the service fatigue life of vehicle structuresen
dc.title.alternativeParametrická studie potenciálu použití ocelí s vysokou pevností k prodloužení životnosti vozové strukturycs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe paper highlights the main impacts of HFMI technology on increasing the fatigue resistance and extending the fatigue life of joints and components welded from both conventional and high strength steels. Parametric calculations of the permissible stresses of a selected structural detail are performed, assuming its application in the bus construction, which is subjected to random loading in real operation.en
dc.subject.translatedHigh strength steelen
dc.identifier.doi10.1088/1757-899X/461/1/012037
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43924718
dc.project.IDTE01020038/Centrum kompetence drážních vozidelcs
Appears in Collections:Konferenční příspěvky / Conference papers (KKS)
Konferenční příspěvky / Conference papers (KMM)
OBD



Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/31172

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD