Title: Výzkum vnímání retro značek v současnosti
Other Titles: The research of sensation of retro brands in present
Authors: Veberová, Hana
Advisor: Hommerová, Dita
Referee: Cimler, Petr
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3165
Keywords: marketingový výzkum;dotazování;retro;brand;brand management;Pedro
Keywords in different language: marketing research;questionings;retro;brand;brand management;Pedro
Abstract: Předložená bakalářská práce je zaměřena na výzkum vnímání retro značek v současnosti. Teoretická část je věnovaná problematice marketingového výzkumu, jeho částí a celému procesu výzkumu. Také je zde detailněji popsána technika dotazování, základní pojmy a postup dotazování. V práci je také vysvětlen pojem branding. Praktická část práce je zaměřena na současný vývoj retro značek českém na trhu. Detailněji je popsán vývoj a vstup na trh značky PEDRO. V praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření. Výsledky jsou interpretovány grafických způsobem a následně i slovním popisem. Závěr práce je věnován zhodnocení dotazníkového šetření a návrhy doporučení pro výrobce a odhadnutí trendu do budoucnosti.
Abstract in different language: The submitted thesis is focused on research perception of retro brands in present. The theoretical part is given to marketing research, its parts and the whole process of research. Also there is the description of the technique of questionings, main terms of it and the whole process of questionings. In thesis there is also described term branding. The practical part is focused on the development of retro brands on Czech market. In detail there is described the development and launch a brand PEDRO. In the practical part there are the results of questionnaire research. These results are interpreted in graphic way and afterwards there is also word description. The conclusion of this thesis is dedicated to evaluation of questionnaire research, suggestions to the producer of PEDRO and estimation of trend to the future.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vyzkum vnimani retro znacek v soucasnosti.pdfPlný text práce978,93 kBAdobe PDFView/Open
Veberova -V.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFView/Open
Veberova - O.pdfPosudek oponenta práce1,16 MBAdobe PDFView/Open
Veberova.pdfPrůběh obhajoby práce176,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3165

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.