Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorNejezchlebová, Mária Michaela
dc.contributor.refereeBezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-13
dc.date.accessioned2019-03-15T10:16:04Z-
dc.date.available2015-12-2
dc.date.available2019-03-15T10:16:04Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-26
dc.identifier68626
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32037
dc.description.abstractNázev této diplomové práce je Fagot ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol a gymnáziích. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit modelové lekce, které obsahují náměty pro představení fagotu, a realizace těchto výukových jednotek na 2. stupni základních škol. Fagot je hudební nástroj, který prošel několikastaletým historickým vývojem. V průběhu staletí změnil jak svůj vzhled, tak i kvalitu tónu. Problematika této práce je bohužel převážně neprozkoumaná. První část práce popisuje části dnešního fagotu a jeho historický vývoj, od jeho předchůdců až po současnou podobu. Dále jsou zmíněné metodické postupy, jak správně hrát na fagot. Práce má několik dalších částí. Prvním nezbytným krokem bylo prozkoumání učebnic hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol a gymnázií s cílem nalézt odkazy na fagot a úroveň vědomostí, které nabízejí. Dalším krokem bylo hledání téma fagotu v dokumentu RVP. Fagot v nich uveden není. Nicméně je možné ho zařadit do jiných tematických okruhů hudební výchovy. Tyto kapitoly splnily cíle autora pro vytvoření modelových lekcí. Hlavní hudební materiály používané pro učební plány jsou nahrávky fagotu a internetová televizní show z ivysílání České televize. Vzorové hodiny nabízí možnosti, jak učit o fagotu zajímavým způsobem a ukazují, jak jej lze použít v rámci různých tematických okruhů.cs
dc.format61 s. (110 400 znaků), XX s. Přílohcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectfagotcs
dc.subjectvývoj fagotucs
dc.subjecthudební výchovycs
dc.subjectučebnice hudební výchovycs
dc.subjectmodelové lekcecs
dc.titleFagot ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol a gymnáziíchcs
dc.title.alternativeBassoon in Music Teaching at Upper Primary School and Grammar Schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe title of this Diploma thesis is Bassoon in Music Teaching at Upper Primary School and Grammar School. The main objective of this work was to create model lessons which contain introductions of a bassoon in their lesson plans and its implementation in teaching music at upper primary school. The bassoon is a musical instrument that has gone through an extensive historical development. During several centuries it has changed its look and quality of its tone. The issue of this work is mostly unexplored. The First section of the thesis describes the parts of the bassoon nowadays and the historical development of this instrument is presented from its forerunners to the present form. Then methods how to play this instrument well are briefly outlined. The Research has got several parts. The First necessary step was to explore textbooks of music for upper primary school and grammar school in order to find the references to a bassoon and the level of awareness they offer. Another step was to search the theme bassoon in the school documentcurriculum. The result is that a bassoon is not mentioned in it. Nevertheless it can be incorporate in other main themes of music teaching. These previous chapters meet intern targets for the creation of the model lessons. The main music materials used for the lesson plans are bassoon recordings and an internet television show made by a Czech Television Online channel. The model lessons offer possibilities how to teach about a bassoon attractively and show how it can be used as a tool for other teaching themes.en
dc.subject.translatedbassoonen
dc.subject.translateddevelopment of bassoonen
dc.subject.translatedmusicen
dc.subject.translatedtextbooks of music lessonsen
dc.subject.translatedmodel lessonsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Maria M. Nejezchlebova.pdfPlný text práce3,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nejezchlebova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nejezchlebova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce926,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obhajoba_Nejezchlebova.pdfPrůběh obhajoby práce238,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32037

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.