Název: Analýza obsahu výuky dějin umění ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Analysis of History of Art education at Primary schools
Autoři: Hubková, Monika
Vedoucí práce/školitel: Vančát Jaroslav, Doc. PhDr. Ph.D.
Oponent: Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32239
Klíčová slova: výtvarná výchova;dějiny umění;poznávání;vizuální komunikace;rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;history of art;cognition;visual communication;the framework educational programme for basic education
Abstrakt: Cílem práce je zjistit s uplatněním výzkumu v jaké míře a jakým způsobem jsou na druhém stupni základních škol uplatňovány dějiny umění. Snahou práce je na základě tohoto výzkumu vytvořit návrh začlenění dějin umění do výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol s ohledem na Rámcový vzdělávací program. Práce je rozčleněna do tří částí. Teoretická část se snaží najít oporu pro výzkum a začlenění dějin umění do výtvarné výchovy v odborné literatuře. Výzkumná část se zabývá sondou do hodin výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol. Didaktická část nastiňuje možnost začlenění poznatků z výzkumu do praxe v návaznosti na kurikulární dokumenty pomocí návrhu a ověření tří výukových jednotek, ve kterých se pracuje s dějinami umění.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this Bachelor Thesis is to find out by research to what extend and in what way is History of Art applied at Primary schools. And based on this research make a suggestion how to integrate History of Art into Art Education with considering the Framework Educational Programme for Basic Education. It is divided into three parts. Theoretical part is trying to find the support for the research and for the inclusion history of art into art education at professional literature. The research part deals with the exploration at Primary schools. The third,didactic part, tries to outline the possibility of incorporating research results into practise based on curriculum documents thanks to suggestion and verification of three teaching units in which History of Art is working with.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Hubkova_Monika_2018.pdfPlný text práce3,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Hubkova Monika_2018.pdfPrůběh obhajoby práce435,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Hubkova Monika_vedouci_Vancat_2018.pdfPosudek vedoucího práce899 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Hubkova Monika_oponent_Podlipsky_2018.pdfPosudek oponenta práce845 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32239

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.