Název: Srovnání vědomostí žáků o savanách a pouštích osvojené tradiční výukovou metodou (výkladem) a moderní výukovou metodou
Další názvy: Comparison of pupil's knowledge about deserts and savannas learned by traditional teaching method and modern teaching method
Autoři: Hampejsová, Viola
Vedoucí práce/školitel: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32400
Klíčová slova: pedagogický výzkum;vyučovací metoda tvorby myšlenkových map;frontální výuka;základní škola;savany a pouště
Klíčová slova v dalším jazyce: pedagogical research;the teaching method of making mind maps;the frontal education;elementary school;savannas and deserts
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá srovnáním dvou výukových metod při výuce zeměpisu v 6. třídě ZŠ. Srovnání proběhlo pomocí pedagogického výzkumu. Látka o savanách a pouštích byla odučena ve dvou paralelních třídách šestého ročníku, v každé třídě pomocí jiné vyučovací metody. V experimentální skupině byla použita moderní výuková metoda tvorby myšlenkových map ve spolupráci s textem. V kontrolní skupině hodina proběhla tradiční frontální výukou výkladem. Metody jsou srovnány pomocí mnou vytvořených testů. Výsledky testů jsou utříděny do tabulek a vizualizovány v grafech. Experimentální skupina měla celkově o 9,84 % lepší úspěšnost v posttestu než kontrolní skupina. Markantnější zlepšení experimentální skupiny jsem zaznamenala v úlohách, které ověřovaly pochopení a vyžadovaly od žáků vysvětlení daných jevů. Pokud bylo vzdělávacím cílem zapamatování výčtů a klasifikací, zlepšila se více kontrolní skupina. Ideálním způsobem se mi jeví výuka za pomoci obou vyučovacích metod v závislosti na předávaných informacích a očekávaných vzdělávacích cílech.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis occupies with comparison of two different teaching methods during teaching in the sixth grade in an elementary school. The comparison was done using pedagogical research. The topic about savannas and deserts was taught in two sixth parallel classes, in every class by a different teaching method. The modern method of making mind maps in collaboration with a text was used in the experimental group. Presentation which is the traditional frontal education was used in the control group. These methods were compared by tests which I made. The results are sorted in tables and visualized in graphs. The experimental group had about 9,84 % better total success rate in posttest than the control group. I have noticed more major improvment of experimental group in tasks which verified understanding and required pupils to explain certain phenomena. The control group improved more if the educational goal was to memorize enumerations and classifications. In my opinion the ideal way is to use both teaching methods depending on transferred information and expected educational goals.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Viola Hampejosva_2018.pdfPlný text práce3,91 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova V.pdfPosudek vedoucího práce646,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova O.pdfPosudek oponenta práce956,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova P.pdfPrůběh obhajoby práce149,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32400

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.