Název: WPT systém s vazebným prvkem v "double-D" zapojení
Další názvy: WPT system using "double-D" connection of coupling coils
Autoři: Veselý, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Kindl Vladimír, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Zavřel Martin, Ing.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32491
Klíčová slova: bezdrátový přenos energie;double d;rezonance;cívka;činitel vazby;rozptylový magnetický tok;magnetický tok;ferit;vyosení;účinnost
Klíčová slova v dalším jazyce: wireless power transfer;double d;resonance;coil;coupling coefficient;leakage magnetic fields;magnetic fields;ferrite;misalignment;efficiency
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku bezdrátového přenosu energie za pomoci dvou páru cívek. Tento systém zapojení se nazývá double D a je uvažován jako systém používaný v dopravě jelikož je schopný přenášet energii mezi primární a sekundární stranou za jízdy. První část práce popisuje základní informace o bezdrátovém přenosu energie a double D. V druhé části jsou uvedeny parametry double D, které ovlivňují vlastnosti jako je činitel vazby, účinnost a dosažený výkon. Dále je proveden návrh vlastního uspořádání a jsou nasimulovány výsledky, jako jsou právě činitel vazby, účinnost nebo rozptylový tok. Tento návrh je následně optimalizován, aby splňoval podmínky ICNIRP. Jako další bod jsou nastíněny základní náklady na stavbu tohoto systému. V závěru jsou shrnuty výsledky a porovnány běžným řešením.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is focused on the issue of wireless power transfer with using two couple of colis. This system is called double D and is considered as transport system because it is capable tranferring energy between the primary and secondary side while driving. The first part describes the basic information about wireless power transfer and double D. In the second part are described the double D parameters, which affect the properties such as coupling coefficient, efficiency and achieve output power. In addition, own design is made and results such as coupling coeffient, efficiency or leakage magnetic fields are simulated. Subsequently this own design is optimized to meet ICNIRP conditions. The next part describes the basic cost of this system. In conclusion, the results are summarized and compared with the common solution.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KET)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Vesely.pdfPlný text práce4,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
075055_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce348,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
075055_oponent.pdfPosudek oponenta práce415,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
075055_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce180,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32491

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.