Název: Obraz učitelky v ruské literatuře 20. století
Další názvy: The Portrayal of a Teacher in Twentieth-Century Russian Literature
Autoři: Štěpánková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Pešková Michaela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32881
Klíčová slova: ruská literatura;20. století;koncepce učitele;učitelka;výchova;vzdělávání;proměny společnosti;škola;mezipředmětové vztahy
Klíčová slova v dalším jazyce: russian literature;20th century;teacher´s image;woman teacher;education;transformations of society;school;interdisciplinary relations
Abstrakt: Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit postavení učitele v odkazu na ruskou uměleckou literaturu 20. století. V úvodu seznamuje s kulturně-historickými kontexty fungování ruského školství v průběhu 20. století v porovnání se školstvím v 19. století. Dále se práce na základě komparace literárních děl snaží potvrdit či vyvrátit domněnku, že na povolání učitele se v ruské literatuře 20. století pohlíží jako na jedno z nejvýznamnějších, protože úkolem učitele je vychovávat budoucí generaci tak, aby byla prospěšná sobě i společnosti. Dalším cílem diplomové práce je zhodnotit v didaktické části problematiku mezipředmětových vztahů a navrhnout pracovní listy vycházející z analyzovaných literárních děl.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis aim is to evaluate the status of the teaching profession with regard to the 20th century Russian literature. The introductory part deals with cultural-historical contexts of Russian education in the 20th century in comparison with the 19th century education. Comparing the literary works the thesis is trying to confirm or disprove the hypothesis that the teaching profession in Russian literature is seen as one of the most important jobs whose aim is to educate the future generation so that it is profitable for itself and for the society. The aim of the teaching theory part (of the thesis) is to evaluate the issue of interdisciplinary relations and to produce worksheets integrating analyzed literary works.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRF)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace.pdfPlný text práce512,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stepankova Pesk ved.pdfPosudek vedoucího práce859,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stepankova Sov opon.pdfPosudek oponenta práce744,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stepankova obh.pdfPrůběh obhajoby práce302,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32881

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.