Title: | Modelování ložisek s naklápěcími segmenty s uvažováním kmitání segmentů a nelineárních hydrodynamických sil |
Authors: | Houdek, Václav |
Advisor: | Smolík Luboš, Ing. |
Referee: | Dyk Štěpán, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32927 |
Keywords: | segmentové ložisko;reynoldsova rovnice;výpočtový model;vázaná mechanická soustava;nelineární vazby |
Keywords in different language: | tilting pad journal bearings;reynolds equation;computational model;multi-body system;nonlinear coupling |
Abstract: | Bakalářská práce je zaměřena na výpočtové modelování radiálních kluzných ložisek s naklápěcími segmenty. Cílem této práce je seznámit čtenáře s modely těchto ložisek používanými v rotorové dynamice, vypracovat metodiku modelování těchto ložisek v multi-body softwaru AVL Excite Power Unit a ověřit vlastnosti výpočtového modelu segmentového ložiska. V první části této práce jsou zavedeny základní pojmy a teorie týkající se hydrodynamických ložisek. Ve druhé části je popsána metodika modelování segmentového ložiska v softwaru AVL Excite. V závěru práce je s využitím metodiky sestaven model konkrétního ložiska a je navržen způsob identifikace jeho dynamických parametrů. Identifikované parametry a další vypočítané vlastnosti ložiska jsou porovnány s výsledky získanými pomocí softwarového balíku ARMD, který je určen pro výpočty vlastností kluzných a valivých ložisek a dynamiky rotorových soustav. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis is focused on tilting pad journal bearings. The aim of this thesis is to acquaint the reader with computational models of this bearing which are used in rotor dynamics, to develop a new methodology how to make a computational model in AVL Excite Power Unit (multi-body) software, and to make this model of tilting pad bearing. In the first part are cleared up basic concepts and theories related to hydrodynamic bearings. In the second part is described methodology of modeling of tilting pad bearing in AVL Excite. The last part of this thesis is dedicated to the verification of the created model. The results of this model are compared with data from ARMD software, which is designed for calculating bearings and dynamics of rotors and rotor trains. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_Vaclav_Houdek_A15B0476P.pdf | Plný text práce | 1,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Houdek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 675,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Houdek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 590,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Houdek_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 263,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32927
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.