Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorHanzlíčková, Lucie
dc.contributor.refereeHoleček Václav, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-13
dc.date.accessioned2019-03-15T10:25:02Z-
dc.date.available2017-9-15
dc.date.available2019-03-15T10:25:02Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-20
dc.identifier76183
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33088
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá analýzou vztahů mezi inteligencí, emocionalitou a sociální akceptací u žáků 8. a 9. tříd ZŠ. Práce je rozdělena na teoretický základ, na nějž navazuje výzkumné šetření praktické části. Teoretická část se věnuje problematice inteligence, jejím popisem, diagnostice, moderním teoriím a vývoji intelektu. Oblast emocionality se mimo jiné zabývá základním popisem, rozdělením, vývojem emocí a biologickému nastavení emocí. Nechybí popis sociální akceptace, jež je zaměřen na život v sociálních skupinách, vliv struktury, vývoj a stav školní třídy v období rané adolescence. Praktická část zahrnovala diagnostickou činnost psychometrickými nástroji ISA, EPQ-R a otázkami zjišťujících oblasti sociální akceptace, jež byla aplikována na vzorek 57 respondentů. Výzkumné šetření mělo za cíl zanalyzovat vztahy mezi psychologickými konstrukty a zjistit, do jaké míry se ovlivňují, či zda mezi nimi existuje statisticky významný vztah. Výsledky potvrdily, že vztahy mezi celkovými hodnotami inteligence, osobnostními vlastnostmi a sociální akceptací nejsou významné na statistické hladině významnosti, ani spolu pořadově nekorelují. Nicméně jednotlivé oblasti a subtesty spolu souviset mohou. Veškeré analyzované výsledky jsou znázorněny v grafech, které jsou logicky interpretovány.cs
dc.format77 s. (117 778 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectinteligencecs
dc.subjectemocionalitacs
dc.subjectosobnostní charakteristikycs
dc.subjectsociální akceptacecs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectraná adolescencecs
dc.titleAnalýza vztahů mezi inteligencí, emocionalitou a sociální akceptací u žáků 8. a 9. tříd ZŠcs
dc.title.alternativeThe analysis of the relations between intelligence, emotionality and social acceptace of pupils of the 8th and 9th grade of the primary schoolen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the analysis of the relations between intelligence, emotionality and social acceptace of pupils of the 8th and 9th grade of the primary school. The thesis is divided into the theoretical basic which is followed by the research of the practical part. The theoretical part deals with the issue of intelligence, its description, diagnostics, modern theories and the development of intellect. The area of emotionality deals, among other things, with the basic description, division, emotional development, and biological emotion setting. There is a description of social acceptance that focuses on life in social groups due to the structure, development and status of the classroom during early adolescence. The practical part included the diagnostic activity of ISA, EPQ-R psychometric instruments and social acceptability issues applied to a sample of 57 respondents. The purpose of the research was to analyze the relationships between the psychological constructs and to determine the extent to which they interact or whether there is a statistically significant relationship between them. The results confirmed that relationships between the overall values of intelligence, personality, and social acceptance are not significant at the statistical level of materiality, nor do they correlate serially with each other. However, individual areas and subtests may be related. All analyzed results are shown in graphs that are logically interpreted.en
dc.subject.translatedintelligenceen
dc.subject.translatedemotionalityen
dc.subject.translatedpersonal characteristicsen
dc.subject.translatedsocial acceptaceen
dc.subject.translatedprimary schoolen
dc.subject.translatedearly adolescenceen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Hanzlickova Lucie.pdfPlný text práce1,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hanzlickova-oponenet.pdfPosudek oponenta práce535,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hanzlickova-vedouci.pdfPosudek vedoucího práce749,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hanzlickova-prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce14,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33088

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.