Název: Srovnání vzdělanostní úrovně obyvatelstva ČR a hráčů fotbalu na výkonnostní úrovni
Další názvy: Comparison among level of education of czech people and footbal player at the performance level
Autoři: Lavička, Jan
Vedoucí práce/školitel: Votík Jaromír, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Valach Petr, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33187
Klíčová slova: vzdělanostní struktura;hráči fotbalu;populace mužů čr;komparace
Klíčová slova v dalším jazyce: educational structure;football players;the male population of the czech republic;comparison
Abstrakt: Hlavním cílem práce bylo zjistit, vyhodnotit a komparovat námi získaná data týkající se struktury vzdělanostní úrovně zkoumaného souboru výkonnostních hráčů fotbalu se strukturou vzdělanostní úrovně populace mužů ČR (ČSÚ, 2011). V teoretickém rozboru je popsán vzdělávací systém v ČR a možnosti vzdělávání sportovně nadaných jedinců. Je popsána řada faktorů, které mohou hráče ovlivňovat v průběhu fotbalové kariéry a současného vzdělávání. Mezi tyto faktory patří např. společenské, rodinné a fotbalové prostředí, ale i intelektové předpoklady jedince. V praktické části na základě komparace jsme zaznamenali z věcného hlediska největší rozdíly mezi námi sledovaným souborem a populací mužů ČR v kategoriích "střední, s výučním listem" o 32 % ve prospěch populace mužů a "střední, s maturitou" ve prospěch hráčů výkonnostního fotbalu o 20,3 %.
Abstrakt v dalším jazyce: The main objective of this work was to evaluate and compare collected data concerning the structure of the education level of an examined group of football players at the performance level with the structure of education level of the male population of the Czech Republic (CZSO, 2011). In the theoretical analysis, there is a description of the educational system in the Czech Republic and educational facilities for talented sporting individuals. A variety of factors is described which can influent the player during his football career and simultaneous process of education. Other factors concerned could also be e.g. social, family or football environment or intellectual condition of the individual. In the practical part of the work on the basis of comparison in objective terms are monitored the biggest differences between the examined group and the male population of the Czech Republic in categories 'secondary with apprenticeship certificate' by 32 % in favour of male population of 'secondary with GCSE' in favour of football players at performance level by 20.3 %.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarka.pdfPlný text práce1,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lavicka-V.pdfPosudek vedoucího práce158,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lavicka-O.pdfPosudek oponenta práce198,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lavicka.pdfPrůběh obhajoby práce77,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33187

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.