Název: Spotřební chování vybraného segmentu zákazníků ve službách
Další názvy: Consumer behaviour of a selected segment of customers in the service sector
Autoři: Hamrlová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Oponent: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33411
Klíčová slova: generace y;cestovní ruch;penzion;marketing
Klíčová slova v dalším jazyce: generation y;tourism;guest house;marketing
Abstrakt: Tato diplomová práce zkoumá spotřební chování Generace Y v cestovním ruchu při výběru dovolené na 2-3 noci v České republice. Je zaměřena na rozhodovací proces spotřebitele při nákupu ubytování, jeho pozdější spotřební chování a faktory vlivu působící na jeho rozhodnutí. Teoretický úvod práce vymezuje Generaci Y, chování spotřebitelů v cestovním ruchu a odlišnosti marketingového přístupu v tomto oboru. V praktické části je srovnána konkurence penzionu HolidayPark a na základě teoretických poznatků a zjištěných informací realizován smíšený výzkum. Provedená analýza se skládá ze dvou částí. V kvalitativním výzkumu jsou uskutečněny strukturované rozhovory, na základě kterých jsou určeny dva typy spotřebitele v rámci zkoumaného segmentu. Kvantitativní výzkum ověřuje získané výsledky na větším množství respondentů pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků obou částí analýzy a konkurenčního srovnání jsou navržena jednotlivá doporučení pro marketingový mix subjektu.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis researches the consumption behaviour of Generation Y in tourism when selecting a holiday for 2 or 3 nights in the Czech Republic. It is focused on the consumers' decision-making process when buying accommodation, their subsequent consumer behaviour and the factors influencing their decision. The theoretical introduction to the thesis defines Generation Y, consumer behaviour in tourism and the differences in a marketing approach in this field. The practical part compares the competitors of a HolidayPark guest house. Based on the theoretical knowledge and the information provided, a mixed research is carried out. The analysis consists of two parts. In a qualitative research, structured interviews are carried out to determine two types of consumers within the surveyed segment. A quantitative research verifies the results obtained using a questionnaire survey for larger number of respondents. Based on the results of both parts of the analysis and the comparison of the competition, the thesis proposes individual recommendations for the marketing mix of the subject.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Hamrlova.pdfPlný text práce2,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hamrlova_v.pdfPosudek vedoucího práce732,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hamrlova_o.pdfPosudek oponenta práce520,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hamrlova_p.pdfPrůběh obhajoby práce217,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33411

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.