Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorVysoká, Jana
dc.date.accepted2018-2-26
dc.date.accessioned2019-03-18T08:42:15Z-
dc.date.available2010-9-1
dc.date.available2019-03-18T08:42:15Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2017-9-25
dc.identifier73841
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33607
dc.description.abstractHlavním záměrem práce bylo připravit návrh rozšiřujícího učebního materiálu určeného pro učitele studentů vysokých škol, kteří si zvolili vyšší matematiku jako volitelný předmět, či středoškolských studentů, kteří se matematice věnují nad rámec povinných osnov. V úvodu se zopakují důležitá témata vztahující se k pojmům posloupnost, konvergence, limita, Lipschitzovská podmínka, derivace, parciální derivace a integrál. Dalším cílem jsou následující témata: stručná charakteristika principů matematického modelování, seznámení se se základními pojmy teorie chaosu v dynamických systémech, řešení jednoduchých úloh pomocí iteračních metod. V další části práce se provede souhrn tří pohledů na řešení jednoduché dopravní úlohy představené v podobě parciální diferenciální rovnice s počátečními podmínkami a to makroskopický přístup v podobě řešení úloh metodou charakteristik, mikroskopický pohled s využitím software AnyLogic a konečně numerické řešení daného problému pomocí vybraných numerických metod. V závěru bude provedeno grafické srovnání výsledků.cs
dc.format95 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectderivacecs
dc.subjectpevný bodcs
dc.subjectorbitacs
dc.subjectchaoscs
dc.subjecthustota a tok vozidelcs
dc.subjectmetoda charakteristikcs
dc.subjectsimulační modelcs
dc.subjectnumerické metodycs
dc.titleMatematické modelování ve výuce na střední školecs
dc.title.alternativeMathematical modeling in teaching at high schoolen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programMatematikacs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is to suggest an expansion of preparation of learning materials designed for university teachers who work with students who have chosen advanced mathematics as an elective, or with high school students who are engaged in mathematics beyond compulsory curriculum. Students will work with a simple example of mathematical modeling in solving simple transport tasks.en
dc.subject.translatedderivativeen
dc.subject.translatedfixed pointen
dc.subject.translatedorbiten
dc.subject.translatedchaosen
dc.subject.translateddensity and flow of vehiclesen
dc.subject.translatedmethod of characteristicsen
dc.subject.translatedsimulation modelsen
dc.subject.translatednumerical methodsen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KMA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Disertacni_prace_Jana Vysoka.pdfPlný text práce4,91 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudky-odp-vysoka.pdfPosudek oponenta práce2,85 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
protokol-odp-vysoka.pdfPrůběh obhajoby práce912,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33607

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.