Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPittermann, Martin
dc.contributor.authorFořt, Jiří
dc.contributor.authorDiesl, Jan
dc.contributor.authorPavlíček, Vladimír
dc.date.accessioned2019-03-26T09:11:17Z-
dc.date.available2019-03-26T09:11:17Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPITTERMANN, M., FOŘT, J., DIESL, J., PAVLÍČEK, V. Optimal SRM-control algorithm to achieve maximum torque and real converter limits. In Proceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME). Piscataway: IEEE, 2018. s. 257-264. ISBN 978-80-214-5542-9.en
dc.identifier.isbn978-80-214-5542-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33718
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherIEEEen
dc.relation.ispartofseriesProceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME)en
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© IEEEen
dc.titleOptimal SRM-control algorithm to achieve maximum torque and real converter limitsen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe paper deals with an “optimal” control algorithm for switched reluctance motor (SRM). The principle of this control method is based on a maximal torque per ampere (MTPA) criterion which prefers the maximal average value of torque, regardless of the torque ripple, in compare to the commonly used method, where the constant torque regulation is preferred. The proposed control method uses precalculated optimal rotor start and stop current pulses’ positions. These optimal values are obtained by numerical simulations under the data set obtained by a real measurement on electromechanical system SRM machine and its power converter. Mathematical model of this SRM and measurement method are both described in the paper. The algorithms used in simulation of SRM consider also the non linear iron core of SRM, maximal voltage limitation (maximal supply voltage), high speed operation region and current limitations.en
dc.subject.translatedswitched reluctance motor (SRM)en
dc.subject.translatedmaximum torque per Ampere (MTPA) for SRMen
dc.subject.translatedcontrol algorithm for SRMen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43924538
dc.project.IDSGS-2018-009/Výzkum a vývoj perspektivních technologí v elektrických pohonech a strojích IIIcs
dc.project.IDLO1607/RICE-NETESIS - nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy (NETESIS)cs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KEV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Optimal_Pittermann.pdf1,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33718

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD