Název: Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel
Další názvy: Strategies of elementary school first- and second-year learners in the representation of selected natural numbers
Autoři: Pěchoučková, Šárka
Citace zdrojového dokumentu: PĚCHOUČKOVÁ, Š. Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel. In EME2018 Proceedings : Perspektivy primárního vzdělávání matematice : 23. ročník vědecké konference s mezinárodní účastí Elementary Mathematics Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018. s. 49-53. ISBN 978-80-905281-7-8.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Univerzita Palackého
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/33780
ISBN: 978-80-905281-7-8
Klíčová slova: reprezentace;přirozené číslo;strategie
Klíčová slova v dalším jazyce: representation;natural number;strategy
Abstrakt: V prvním a následně ve druhém ročníku základní školy byl se stejným vzorkem žáků realizován laboratorní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jaké strategie používají žáci prvního ročníku při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 9 a 11 a žáci druhého ročníku při enaktivní reprezentaci čísel 7, 10, 12, 19, 27, 34, 46 a 55 prostřednictvím manipulace s Cuisenairovými hranolky. V průběhu školního roku bylo žákům 1. ročníku předloženo 5 úkolů, žákům 2. ročníku byly předloženy 3 úkoly, které každý žák řešil samostatně a odděleně od ostatních na pracovním stole. Na základě přímého pozorování a pozorování videozáznamu byla provedena kvalitativní a částečně i kvantitativní analýza.
Abstrakt v dalším jazyce: A laboratory experiment was carried out with the same sample of first-year and subsequently second-year learners with the objective to discover strategies used by first-year learners during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 9 and 11 and by second-year learners during the enactive representation of numbers 7, 10, 12, 19, 27, 34, 46 and 55 using manipulation with Cuisenaire rods. First-year learners were given five tasks during the school year and second-year learners were given three tasks; each learner was solving the tasks autonomously at a work desk separated from others. A qualitative and partial quantitative analysis was performed based on direct observation and observation of video records.
Práva: Plný text není přístupný.
© Univerzita Palackého
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Pechouckova.pdf231,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33780

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD