Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFranta, Michal
dc.contributor.authorLibich, Jan
dc.contributor.authorStehlík, Petr
dc.date.accessioned2019-06-03T10:00:14Z-
dc.date.available2019-06-03T10:00:14Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationFRANTA, M., LIBICH, J., STEHLÍK, Tracking Monetary-Fiscal Interactions across Time and Space. International Journal of Central Banking, 2018, roč. 14, č. 3, s. 167-227. ISSN 1815-4654.en
dc.identifier.issn1815-4654
dc.identifier.uri2-s2.0-85059631860
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34729
dc.description.abstractDlouhodobý fiskální výhled většiny vyspělých zemí je pesimistický. Měli by se nezávislí centrální bankéři bát, že se fiskální nerovnováha přenese do měnové oblasti a ohrozí cenovou stabilitu? Pro zodpovězení této otázky naše studie zkoumá vztahy mezi fiskální a měnovou politikou v datech od roku 1980 pro Austrálii, Kanadu, Japonsko, Švýcarsko, Velkou Británii a Spojené státy americké. Využívá VAR modely s časově proměnlivými parametry, a proto na rozdíl od konvenčních přístupů dokáže zachytit změny měnového a fiskálního chování, které jsou pouze postupné. Naše výsledky ukazují, že v USA se míra měnové akomodace fiskálních šoků (snížení úrokových sazeb centrální bankou v reakci na zvýšené vládní výdaje financované z dluhů) postupně rostla. K tomu docházelo mezi koncem 80. let a krizí v roce 2008, tj. po celou dobu působení předsedy Fedu Alana Greenspana. Opačný trend byl zaznamenán ve Velké Británii, Austrálii, Švýcarsku a Kanadě, kde měnová akomodace klesala, tzn. centrální banky reagovaly na (neadekvátně) zvýšené vládní výdaje zvednutím (nikoli snížením) svých úrokových sazeb. Naše srovnávací analýza a několik kontrol robustnosti ukazují, že uzákoněné numerické inflační cíle v těchto zemích pravděpodobně vysvětlují odlišnosti od USA, protože posouvají strategickou sílu z rukou fiskální politiky do rukou měnové politiky. Proto je ve studii zkoumána pravděpodobnost budoucí fiskální a měnové krize v posuzovaných šesti zemích, a jsou diskutovány implikace našich zjištění pro optimální design měnové politiky.cs
dc.format61 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherThe Association of the International Journal of Central Bankingen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© The Association of the International Journal of Central Bankingen
dc.subjectstrukturovaná vektorová autoregresecs
dc.subjectpravidla měnové a fiskální politikycs
dc.subjectmakroekonomická stabilitacs
dc.subjectinflační cílovánícs
dc.subjectšokycs
dc.titleTracking Monetary-Fiscal Interactions across Time and Spaceen
dc.title.alternativeIdentifikace monetárně-fiskálních interakcí napříč časem a prostoremcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe long-term fiscal outlook of most high-income countries is grim. Should independent central bankers be afraid of an unpleasant monetarist arithmetic, i.e., fiscal imbalances spilling over to monetary policy and jeopardizing price stability? To provide some insights, this paper tracks the interactions between fiscal and monetary policies in the data since 1980 for Australia, Canada, Japan, Switzerland, the United Kingdom, and the United States. In doing so it uses a combination of time-varying parameter vector autoregression with sign, magnitude, and contemporaneous restrictions identification. Unlike conventional approaches, this can capture changes in monetary and fiscal behavior that are gradual and differ across the two policies. Our results show that in the United States the degree of monetary policy accommodation of fiscal shocks (debt-financed government spending) increased gradually between the late 1980s and the 2008 crisis, i.e., over the whole tenure of Chairman Greenspan. In contrast, it seems to have decreased over this period in the United Kingdom, Australia, Switzerland, and Canada. Our benchmark analysis and several robustness checks show that legislating numerical inflation targets may account for some of the country differences, presumably because they may shift the strategic power from fiscal to monetary policy. We conclude by considering the implications of our results for the long-term likelihood of an unpleasant monetarist arithmetic in the six countries.en
dc.subject.translatedStructural Vector Autoregressionsen
dc.subject.translatedPolicy Rulesen
dc.subject.translatedMacroeconomic Stabilityen
dc.subject.translatedInflation Targeten
dc.subject.translatedShocksen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number435498400007
dc.identifier.obd43924684
dc.project.IDGA15-00735S/Analýza stability optim a ekvilibrií v ekonomiics
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMA)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
sign_IJCB_final_published.pdf11,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD