Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorRychtera, Jiří
dc.contributor.authorŠmídl, Milan
dc.contributor.authorBílek, Martin
dc.date.accessioned2019-07-03T11:30:23Z-
dc.date.available2019-07-03T11:30:23Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2019, č. 1, s. 31-38.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34855
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_1-3-Rychtera-Smidl-Bilek-web.pdf
dc.description.abstractV rámci projektu OP VVV „Didaktika: Člověk a příroda A“ je jedním z cílů identifikace a možná náprava tzv. kritických míst počátečního přírodovědného kurikula. Při rozhovorech s učiteli chemie na zapojených základních školách bylo jako kritické místo identifikováno zejména učivo chemie s kvantitativním charakterem. K zvládnutí takového učiva je třeba odpovídající matematický aparát, komplexní pochopení aplikovaných principů, a také do značné míry rozvinuté abstraktní myšlení a orientace ve strukturách a souvislostech. Příspěvek se zaměřuje na dva modelové příklady z identifikovaných kritických míst počáteční výuky chemie na základní škole, a to na složení roztoků a názvosloví solí. Diskutovány jsou východiska a podmínky realizace návrhů inovací a změn pojetí výuky těchto témat ve spolupráci oborových didaktiků s učiteli základních škol v rámci v projektu budovaného tzv. společenství praxe.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectkritická místa počáteční výuky chemiecs
dc.subjectklíčová místa počáteční výuky chemiecs
dc.subjectsložení roztokůcs
dc.subjectnázvosloví solícs
dc.titleJak eliminovat kritická místa počátečního chemického vzdělávání: příklady témat „Složení roztoků“ a „Názvosloví solí“cs
dc.title.alternativeHow to eliminate critical points of initial chemistry education: examples of “solutions composition” and “salts nomenclature“en
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedWithin the OP RDE project “Didactics: Man and Nature A” is one of the goals of identification and possible improvement of so-called critical points of the initial science curriculum. In the interviews with chemistry teachers from the lower secondary schools was identified as critical point the chemistry topics with quantitative character. To master such part of chemistry curriculum, an appropriate mathematical apparatus is needed, a comprehensive understanding of applied principles, as well as largely developed abstract thinking and orientation in structures and contexts. The paper focuses on two model examples of identified critical points of initial chemistry education at lower secondary schools, namely the solutions composition and the salts nomenclature. There are discussed the starting points and conditions of realization and proposals of innovations and changes of the conception of teaching these topics in cooperation of subject didacticians with teachers of lower secondary schools within the project of the so-called community of practice.en
dc.subject.translatedcritical points of initial chemistry educationen
dc.subject.translatedkey points of initial chemistry educationen
dc.subject.translatedsolutions compositionen
dc.subject.translatedsalts nomenclatureen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KCE)
Číslo 1 (2019)
Číslo 1 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Rychtera.pdfPlný text1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34855

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.