Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kaněra, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Achtenová, Gabriela | |
dc.contributor.editor | Čermák, Roman | |
dc.date.accessioned | 2019-09-12T12:39:16Z | - |
dc.date.available | 2019-09-12T12:39:16Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů, 10.-11.09.2019 Hotel Lions Plzeň: k příležitosti 70. výročí založení technického vysokého školství v Plzni: sborník příspěvků, p. 101-112. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-0884-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/34964 | |
dc.description.sponsorship | This research has b een realized using the support of Technological Agency, Czech Republic, programme National Competence Centres, project # TN01000026 Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles. This support is gratefully acknowledged. | en |
dc.format | 12 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/PDF | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | HEV | cs |
dc.subject | hybridizace | cs |
dc.subject | hybridní automatická manuální převodovka | cs |
dc.title | Možnosti hybridizace vozidla s manuální převodovkou | cs |
dc.title.alternative | Possible hybridization of a vehicle with a manual gearbox | en |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Drive operated manual transmission holds more than 70% market share in Europe. In certain vehicle segments, this share is even bigger. On the one hand this type of mechanism brings outstanding efficiency but on the other hand cannot provide shifting under torque load, thus limiting driving comfort. Implementing advaced features like self-driving capability or hybridization are also difficult. Because of the inconsistency caused by the human driver, complex control of these functions is impossible. This paper is focused on a way of electrifying a manual transmission so it could provide advanced functions, improve efficiency and maintain low price. | en |
dc.subject.translated | HEV | en |
dc.subject.translated | hybridization | en |
dc.subject.translated | hybrid automated manual transmission | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kanera.pdf | Plný text | 8,03 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34964
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.
hledání
navigace
- DSpace at University of West Bohemia
- Publikace ZČU / UWB Publications
- Sborníky ZČU / UWB Proceedings
- Mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů
- 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů