Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAichinger, Daniel
dc.date.accessioned2020-01-13T11:00:21Z-
dc.date.available2020-01-13T11:00:21Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAICHINGER, D. Termografie ve výuce fyziky a techniky. Technika a vzdelávanie, 2019, roč. 8, č. 2, s. 28-30. ISSN: 1338-9742en
dc.identifier.issn1338-9742
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36213
dc.description.abstractČlánek se věnuje využití termokamer pro snímání dlouhovlnného tepelného záření ve výuce fyziky, technické výchovy a odborných technických předmětů na středních školách. Jsou v něm představeny výsledky první fáze spolupráce Katedry matematiky, fyziky a technické výchovy pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni s Výzkumným centrem - Nové technologie (NTC) Západočeské univerzity, které k sadě pokusů určené školám vyvíjí cenově dostupné termokamery i originální měřicí software pro profesionální zpracování termografických dat. Na příkladu jednoduchého fyzikálního pokusu k tématu přenosu tepla vedením v pevných látkách pozorovaného pomocí termokamery lze názorně ukázat výhody i možná úskalí bezkontaktního měření teploty.cs
dc.format3 s.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherUniverzita Mateja Belask
dc.relation.ispartofseriesTechnika a vzdelávaniesk
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights� Univerzita Mateja Belaen
dc.subjecttermografiecs
dc.subjecttermokameracs
dc.subjecttermogramcs
dc.subjectinfračervené zářenícs
dc.subjectpřenos tepla zářenímcs
dc.subjectpovrchová teplotacs
dc.subjectemisní koeficientcs
dc.subjectvedení teplacs
dc.subjecttepelné ztrátycs
dc.subjecttepelná izolacecs
dc.titleTermografie ve výuce fyziky a technikycs
dc.title.alternativeThermal imaging in physics and technical educationen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper concerns on the use of low wavelength thermal imaging in thermodynamics lessons and technical practice for school education at secondary level. The project team consisting of scientists from the New Technologies - Research Center and the Faculty of Education at the University of West Bohemia in Plzen brings together specific hardware and educational measurement software with dedicated school experiments. On a simple example of heat conduction in solid matter, we briefly present and discuss the advantages and also the hidden risk of incorrect thermal imaging interpretation.en
dc.subject.translatedtermographyen
dc.subject.translatedtermovisionen
dc.subject.translatedinfrared thermal imagingen
dc.subject.translatedthermocameraen
dc.subject.translatedsurface temperatureen
dc.subject.translatedheat radiationen
dc.subject.translatedheat tranferen
dc.subject.translatedheat conductionen
dc.subject.translatedheat lossen
dc.subject.translatedthermal insulationen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43927991
dc.project.IDVS-19-026/Vývoj experimentální termovizní měřící soupravy a její didaktická transformacecs
Appears in Collections:Články / Articles (KMT)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
02_Casopis_2_2019_komplet.pdf8,04 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/36213

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD