Název: Aplikace teorie užití a uspokojení, sociální média a značky na sociálních sítích
Autoři: Eger, Ludvík
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2019, č. 3, roč. 9, s. 19-25.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://drive.google.com/drive/folders/1b-0UuioFdJZw82jXJGGN3yme22ZQ9ops
http://hdl.handle.net/11025/36252
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: komunita značky;marketing;sociální média;použití a teorie potěšení
Klíčová slova v dalším jazyce: brand community;marketing;social media;Uses and Gratification Theory
Abstrakt v dalším jazyce: Firms and their brands increasingly interact with their audience also on social media. Brand fan pages on social networks or online brand communities have become very popular online services. By creating brand communities in social media, such as Facebook brand pages, firms deliver unique and interesting content to consumers and fans and potential fans. However, empirical research on fan pages is still in the Czech Republic in its infancy. Therefore, the purpose of this study is to investigate if Czech social media users communicate with brands on social media sites. For this purpose framework using the application of Uses and Gratification Theory was applied. The finding identified that currently only 26 % of social media users in the Czech Republic are fans of some brand on social media.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMO)
Číslo 3 (2019)
Číslo 3 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
4_Eger.pdfPlný text295,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36252

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.