Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPetrů, Naděžda
dc.contributor.authorPavlák, Miroslav
dc.contributor.authorPolák, Josef
dc.date.accessioned2020-04-13T10:00:14Z-
dc.date.available2020-04-13T10:00:14Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPETRŮ, N., PAVLÁK, M., POLÁK, J. Factors impacting startup sustainability in the Czech Republic. Innovative Marketing, 2019, roč. 15, č. 3, s. 1-15. ISSN 1814-2427.en
dc.identifier.issn1814-2427
dc.identifier.uri2-s2.0-85072107425
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36858
dc.description.abstractThe startup ecosystem in the Czech Republic falls far below the level of the developed economies of its Western neighbors. The startup map of the Czech Republic shows 1,717 continuously operating startups. And yet they have yet to receive priority attention in the academic realm. The primary goal of this article is to define the key factors of startup sustainability and to look for dependencies between them. The secondary goal is to identify the weaknesses of the Czech startup environment. The scientific hypotheses formulated focus on demonstrating the dependencies of selected factors influencing the startup sustainability. These have been verified on the basis of evaluation of data obtained via primary qualitative and quantitative research. Its findings were compared with the data of secondary research and with the conclusions of the scientific studies of international authors. The data were processed using statistical apparatus. Thanks to this research, the authors have identified in their conclusion the factors of the remote, immediate, and interior environments that can influence startup sustainability. They demonstrate a correlation between the level of strategic management and the quality of internal communications processes, between the capacities of startup management to manage relationships with customers (CRM) and to drive communications strategy, including brand support. In real practice, however, nine out of ten startups do not succeed. The reason is that their design fails to understand and address the needs of customers and lacks marketing and managed sales.en
dc.description.abstractEkosystém startupů v České republice je hluboko pod úrovní vyspělých ekonomik západních sousedů. Vzhledem k tomu, že v ČR je registrováno 1 717 startupů, měla by se jim rovněž v akademické sféře věnovat pozornost. Primárním cílem tohoto článku je definovat klíčové faktory udržitelnosti startupů. Sekundárním cílem je identifikovat slabiny českého startupového prostředí. Formulované hypotézy se zaměřují na prokázání významu vybraných faktorů z hlediska jejich vlivu na udržitelnost startupů. Faktory byly ověřeny na základě vyhodnocení údajů získaných primárním kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Výsledky primárního výzkumu byly porovnány s údaji sekundárního výzkumu a se závěry vědeckých studií zahraničních autorů. Data byla zpracována pomocí statistických metod. Díky tomuto výzkumu autoři ve svém závěru identifikovali faktory makro-, mezo- a mikroprostředí, které mohou ovlivnit udržitelnost startupů. Autoři prokazují korelaci mezi úrovní strategického řízení a kvalitou interních komunikačních procesů, mezi schopnostmi managementu v oblasti CRM a řízením komunikační strategie. Bylo zjištěno, že management startupů v naprosté většině nedokáže pochopit a řešit potřeby zákazníků a postrádá znalosti marketingu a managementu obchodních činností.cs
dc.format15 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherLLC CPC Business Perspectivesen
dc.relation.ispartofseriesInnovative Marketingen
dc.rights© LLC CPC Business Perspectivesen
dc.subjectobchodcs
dc.subjectzákazníkcs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectmarketingový managementcs
dc.subjectstartupcs
dc.subjectmetody udržitelnostics
dc.titleFactors impacting startup sustainability in the Czech Republicen
dc.title.alternativeFaktory ovlivňující udržitelnost startupů v České republicecs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedbusinessen
dc.subject.translatedcustomeren
dc.subject.translatedCzech Republicen
dc.subject.translatedmarketing managementen
dc.subject.translatedstartupen
dc.subject.translatedsustainability methodsen
dc.identifier.doi10.21511/im.15(3).2019.01
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43926732
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KPM)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Factors impacting startup sustainability in the Czech Republic.pdf471,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36858

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD