Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zavřel, Martin | |
dc.contributor.author | Kindl, Vladimír | |
dc.contributor.author | Pechánek, Roman | |
dc.contributor.author | Franc, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2020-05-18T10:00:12Z | - |
dc.date.available | 2020-05-18T10:00:12Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | ZAVŘEL, M. ., KINDL, V. ., PECHÁNEK, R. ., FRANC, J. . Sensorless control strategy of cooler for reduction dimensions and operating characteristic improvement in double three-phase inverter. Electrical Engineering. Archiv für Elektrotechnik, 2020, roč. 102, č. 1, s. 117-127. ISSN 0948-7921. | en |
dc.identifier.issn | 0948-7921 | |
dc.identifier.uri | 2-s2.0-85066071211 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/36930 | |
dc.description.abstract | The paper deals with the construction design, thermal simulation analysis and cooler control proposal of double three-phase inverter suitable for electric vehicles. It gives a discussion on basic mechanical design and electric topology, both having strong influence on electrothermal operability. The paper also presents the thermal analyses of the converter operated at specified loading profile and gives control possibilities. Finally, the paper presents the cooler control design and demonstrates its functionality. The paper also discusses its impact on the converter lifetime and implementation. | en |
dc.format | 11 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Springer | en |
dc.relation.ispartofseries | Electrical Engineering. Archiv für Elektrotechnik | en |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Springer | en |
dc.title | Sensorless control strategy of cooler for reduction dimensions and operating characteristic improvement in double three-phase inverter | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | e-vehicles | en |
dc.subject.translated | converter | en |
dc.subject.translated | mechanical | en |
dc.subject.translated | design | en |
dc.subject.translated | thermal | en |
dc.subject.translated | load | en |
dc.subject.translated | duty | en |
dc.subject.translated | cycle | en |
dc.subject.translated | lifetime | en |
dc.subject.translated | control | en |
dc.identifier.doi | 10.1007/s00202-019-00787-9 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.document-number | 523435000011 | |
dc.identifier.obd | 43926182 | |
dc.project.ID | LO1607/RICE-NETESIS - nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy (NETESIS) | cs |
dc.project.ID | SGS-2018-009/Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích III | cs |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (RICE) Články / Articles (KEV) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Zavrel2020_Article_SensorlessControlStrategyOfCoo.pdf | 3,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36930
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.