Název: | Možnosti mezioborového propojení výtvarné a dramatické výchovy |
Další názvy: | Interdisciplinary possibilities of art and drama education |
Autoři: | Součková, Věra |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37823 |
Klíčová slova: | klíčová slova: artefiletika;sebepoznávání;výrazová hra;parafráze;výtvarný zážitek;interpretace;umělecké dílo;projektová výuka;rolová hra |
Klíčová slova v dalším jazyce: | keywords: artefiletics;self-cognition;expression game;paraphrase;art experience;interpretation;art work;project teaching;role play |
Abstrakt: | V mé práci se zabývám výtvarným projektem, který jsem navrhla na základě principů artefiletiky, hermeneutiky, projektového vyučování a dramatických metod, s ohledem na sebepoznávání. To vše se odehrávalo v rámci mimoškolního vzdělávání, ve výtvarně- dramatickém kroužku. Cílem této práce, je zmapování možností propojení předmětů výtvarná a dramatická výchova, prostřednictvím výtvarného díla a čtyř složek zážitku. Dále se také zabývá nároky které jsou kladené na pedagoga, které vyplývají z projektové výuky. V rámci teoretické části mé práce se zabývám artefiletickými principy, hermeneutickými pojmy, uměleckým dílem jako zdrojem sebepoznávání, projektovou výukou a dramatickou výchovou. Mé poznatky v pratikcké části práce, mohou být nápomocny při výuce v oblasti umění a sebepoznávání. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In my work I deal with an art project, which I create based on the principles of artefiletics, hermeneutics, project teaching and dramatic methods with respect to self-knowledge. All this took place in the structure of extrcurricular education, in the art-drama club. The aim of this thesis is to map the possibilites of linking subjects of art and drama education trough art work and four components of experience. It also deals with the demands placed on the teacher resulting from the project teaching. In the theoretical part of my work I deal with artefiletic priciples, hermeneutic concepts, artistic work as a source of self-knowledge, project teaching and drama education. My knowledge in the practical part of the work can be helpful in teaching art and self-knowledge. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
souckova_BP.pdf | Plný text práce | 2,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Souckova_posudek_V_Komzakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,03 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Souckova_posudek_O_Slavik.pdf | Posudek oponenta práce | 1,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
scan_prubeh obhajoby_Souckova Vera.pdf | Průběh obhajoby práce | 454,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/37823
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.