Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorNováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorKalfářová, Helena
dc.contributor.refereePísková Růžena, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2019-6-14
dc.date.accessioned2020-08-24T11:41:43Z-
dc.date.available2017-12-6
dc.date.available2020-08-24T11:41:43Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-1
dc.identifier76586
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39087
dc.description.abstractDiplomová práce "Přípravné třídy na ZŠ" vymezuje jejich přínos z pohledů pedagogů, zákonných zástupců dětí a především popisuje vzdělávání dětí v přípravné třídě. Cílem diplomové práce bylo definovat etapu předškolního věku z pohledu vývoje základních schopností a dovedností, psychického, fyzického a psychomotorického vývoje ve spojitosti se školní zralostí. Dále určit podstatu přípravných tříd z hlediska historie, porovnání vzdělávání s mateřskou školou, soustředit se na školní vzdělávací program i organizační formy výuky a vymezit legislativní rámec předškolního vzdělávání. V neposlední řadě pak prostřednictvím případové studie provést výzkum zaměřený na přínos konkrétní přípravné třídy a zpracovat postřehy pedagogů základních škol i zákonných zástupců dětí. Teoretická část seznamuje čtenáře s charakteristikou pojmu předškolní dítě s ohledem na školní zralost. Poskytuje informace o školní zralosti a školní připravenosti. Detailně popisuje českou školní legislativu přípravných tříd a zabývá se též problematikou zápisu do základní školy. Praktická část dokládá přínos přípravných tříd formou případové studie, která je realizována metodou dotazníkového šetření, pozorování a rozhovoru. Výzkumná data jsou získána na základě spolupráce pedagogických pracovníků a zákonných zástupců dětí z přípravných tříd.cs
dc.format56, XIIcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdítě předškolního věkucs
dc.subjectmateřská školacs
dc.subjectlegislativní rámeccs
dc.subjectškolní připravenostcs
dc.subjectškolní zralostcs
dc.subjectodklad školní docházkycs
dc.subjectpřípravná třídacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.titlePřípravné třídy na ZŠcs
dc.title.alternativeReception Class at Mainstream Primary Schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis "Preparatory classes at primary schools" defines their contribution from the perspective of teachers, legal representatives of children and above all describes the education of children in the preparatory class. The aim of the thesis was to define the pre-school age from the perspective of the development of basic abilities and skills, mental, physical and psychomotor development in connection with school maturity. Furthermore, to determine the essence of preparatory classes in terms of history, comparing education with kindergarten, focus on the school educational program and organizational forms of teaching and define the legislative framework of pre-school education. Last but not least, through a case study, to conduct a research focused on the benefits of a particular preparatory class and to elaborate the insights of primary school teachers and legal representatives of children. The theoretical part introduces the reader to the characteristics of the concept of preschool child with regard to school maturity. Provides information on school maturity and school readiness. It describes in detail the Czech school legislation of preparatory classes and also deals with the issue of enrollment in primary schools. The practical part demonstrates the benefit of preparatory classes in the form of a case study, which is presented by the method of questionnaire, observation and interview. Research data are obtained through collaboration between teaching staff and legal representatives of children from preparatory classes.en
dc.subject.translatedpreschool childen
dc.subject.translatedkindergartenen
dc.subject.translatedlegislative frameworken
dc.subject.translatedschool readinessen
dc.subject.translatedschool maturityen
dc.subject.translatedschool attendance postponementen
dc.subject.translatedpreparatory classen
dc.subject.translatedprimary schoolen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pripravne tridy na zakladni skole.pdfPlný text práce7,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kalfarova_piskova.pdfPosudek oponenta práce49,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kalfarova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce33,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kalfarova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce268,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39087

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.