Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Pawelková, Ivana | |
dc.contributor.referee | Pokorová Markéta, Mgr. | |
dc.date.accepted | 2019-6-14 | |
dc.date.accessioned | 2020-08-24T11:41:43Z | - |
dc.date.available | 2017-12-6 | |
dc.date.available | 2020-08-24T11:41:43Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-4-1 | |
dc.identifier | 76587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/39088 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce řeší otázku školní zralosti a jejího testování. Teoretická část se zabývá základní terminologií řešené problematiky a přináší poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku a období počátku mladšího školního věku. Popisují se zde vývojově-biologické i procesní a zákonné podmínky k zahájení dítěte vzdělávat se ve školském systému ČR. Praktická část realizuje případovou studii, která si klade za cíl dokázat zralost či nezralost konkrétního dítěte k nástupu školní docházky. Analyzována je jeho fyzická, psychická i sociální připravenost. Je popsána rodina dítěte a vlivy, které na žáka působily. K získání relevantních informací byly prostudovány dokumenty školy a prostředkem byla i spolupráce s třídním pedagogem. Je zde popsán proces adaptace na nový kolektiv, úroveň respektu autority učitele, zvládání přijetí zásad školního řádu. Bylo prováděno každodenní přímé pozorování vybraného žáka při výuce během čtrnácti dnů. Data z pozorovacích archů byla analyzována a přepsána do tabulek s jednotlivými posudky. Kritéria posuzování byla zadávána v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání.Byla zkoumána tělesná a motorická zralost, psychosociální zralost a zralost obecných schopností. Byl vyvozen závěr, že tento konkrétní žák splnil obecná očekávání vzhledem k ideálním předpokladům pro úspěšnost žáka v prostředí ZŠ. | cs |
dc.format | 69 s., XXX s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | vývoj dítěte | cs |
dc.subject | mladší školní věk | cs |
dc.subject | školní zralost | cs |
dc.subject | školní připravenost | cs |
dc.subject | zahájení základního vzdělávání | cs |
dc.subject | školní docházka | cs |
dc.subject | případová studie | cs |
dc.title | Připravenost žáků 1. ročníku ZŠ na školní výuku | cs |
dc.title.alternative | Readiness of Y1 Students for Mainstream Educating in State Primary School | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the issue of school maturity and its testing. The theoretical part clarifies the basic terminology of the given issue and introduces knowledge of the development of pre-school children and children of the early school age. Developmental, biological as well as procedual and legal conditions for admission of a child to school system education in the Czech Republic are described in this part of the thesis. The practical part implements a case study which aims to prove maturity or imaturity of a particular child for school attendance. Child's physical, mental and social readiness is analyzed. Child's family and influences on the pupil are also described here.To obtain relevant information, school documents were studied and cooperaion with a class teacher established.The case study describes the process of adaptation to a new group, level of respect to teacher's authority and ability to accept the principles of the school regulations. The selected pupil was being directly observed on daily basis in the course of two weeks. Data from the observation sheets wereanalyzed and rewritten into individual checklists. The assessment criteria were set in compliance with the Framework Educational Program for Basic Education. Physical and motor maturity, psychosocial maturity and maturity of general skillswere examined. It was concluded that this particular pupil fulfilled the general expectations given the ideal prerequisites for the pupil's success in the primary school environment. | en |
dc.subject.translated | child's development | en |
dc.subject.translated | early school age | en |
dc.subject.translated | school maturity | en |
dc.subject.translated | school readiness | en |
dc.subject.translated | start of primary education | en |
dc.subject.translated | school attendance | en |
dc.subject.translated | case study | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Pripravenost zaku 1. rocniku na skolni vyuku.pdf | Plný text práce | 4,3 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pawelkova_pokorova.pdf | Posudek oponenta práce | 50,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pawelkova_novakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 34,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pawelkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 276,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39088
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.