Title: | Problémy integrace autistických dětí do běžné školy |
Other Titles: | Problems of integration of children with autism spectrum disorders into ordinary schools |
Authors: | Husáková, Aneta |
Advisor: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Szachtová Alena, PhDr. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39183 |
Keywords: | autismus;integrace;kazuistika;poruchy autistického spektra |
Keywords in different language: | autism;integration;case;autism spectrum disorders |
Abstract: | Práce zkoumá problémy integrace vztahující se k dětem s poruchami autistického spektra do běžné školy. Zabývá se otázkami, jaké jsou výhody a nevýhody této problematiky. Práce obsahuje kazuistiky dvou chlapců základní školy a rozhovory s jejich rodiči a učiteli. Výsledky rozhovorů ukazují, jak integraci dětí s PAS vnímají rodiče a jak na ni pohlížejí učitelé. Odpovědi jsou vzájemně porovnávány a přispívají k zobecnění tohoto tématu. |
Abstract in different language: | The diploma theses deals with problems of integration of children of autism spectrum disorders into ordinary school. In the work are questions advantages and disadvantages of this issues. The diploma theses include case interpretation two boys of primary school and interwiews of parents and teachers. Results interwiews shows how integration childrens with PAS perceive parents and teachers. The answers are compared and contribute to generalize of this topic. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Problemy integrace autistickych deti do beznych skol.pdf | Plný text práce | 1,62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Husakova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 94,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Husakova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 93,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Husakova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 329,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39183
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.